بنابراعلام رسانه ها یک نفتکش روس در تنگه کرچ در جریان حمله پهپاد‌های اوکراینی آسیب دید.

رسانه‌های روسی روز شنبه در فضای تنش‌های فزاینده در دریای سیاه اعلام کردند یک نفتکش روس در حمله پهپاد‌های اوکراینی در تنگه کرچ هدف گرفته شد و مدت کوتاهی عبور و مرور روی پل راهبردی کریمه به روسیه مختل شد.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از مرکز امداد‌های دریایی اعلام کرد این کشتی صدمه دیده است و دو یدک کش برای جا به جایی آن به محل رسیده اند. از این نفتکش که ۱۱ خدمه دارد، نفت به بیرون نشت نکرده است. 

به نوشته مسکو تایمز، این کشتی متعلق به شرکت شیمیایی اس آی جی (SIG) است که به علت تامین سوخت برای نیرو‌های روس که در جنگ سوریه به کمک بشار اسد، رئیس جمهور سوریه رفته بودند، هدف تحریم‌های آمریکا واقع شده است.

ولادیمیر روگوف، کارگزار منصوب شده از سوی روسیه در منطقه زاپوریژیا (اوکراین) در شبکه اجتماعی تلگرام اعلام کرد شمار زیادی از اعضای خدمه کشتی بر اثر اصابت تکه‌های شیشه در هنگام حمله زخمی شده اند. 
به گفته مرکز اطلاع رسانی بزرگراهی، عبور و مرور روی پل ارتباطی بین کریمه به روسیه به مدت سه ساعت به تعلیق درآمد و بامداد شنبه از سر گرفته شد. پل کرچ تنها سازه از این نوع است که شبه جزیره کریمه را به روسیه متصل می‌کند و به ویژه برای ارسال تجهیزات نظامی روسیه به جبهه اوکراین از آن استفاده می‌شود.

این تازه‌ترین حمله یک روز بعد از حمله پهپادی اوکراین به یک ناو جنگی روسیه در پایگاه نووروسیسک در دریای سیاه انجام می‌شود. یک منبع از دستگاه‌های امنیتی اوکراین روز جمعه به خبرگزاری فرانسه ادعا کرد عملیات «موفقیت آمیز» بوده است.

از وقتی که مسکو در ماه گذشته از توافقنامه‌ای که به اوکراین امکان می‌داد غلات خود را صادر کند، خارج شده است، حملات در دریای سیاه هم از جانب روسیه و هم اوکراین افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار