کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : اختلاف دمای گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط این استان در شبانه روز گذشته، ۳۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

شهناز حق‌پرست، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : طبق تحلیلی که صبح امروز از نقشه‌های داشتیم؛ هوای استان تا روز سه شنبه صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود. وزش باد ممکن است گاهی اوقات هوا را به ویژه در نواحی مرزی کمابیش غبارآلود کند.

وی ادامه داد: طی ساعاتی از روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه به دلیل عبور موجی کم‌رطوبت از جو منطقه؛ شرایط برای وقوع رگبار‌های خفیف باران به خصوص در مناطق شمالی استان فراهم خواهد شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: از لحاظ وضعیت دمایی هم تا روز دوشنبه تغییر دمایی خاصی را برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌کنیم، اما از روز سه‌شنبه تا پایان هفته به آرامی شاهد روند روبه‌کاهش دما و خنک‌تر شدن هوا در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی دمای شهر کرمانشاه طی ۲۴ ساعت گذشته بین حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۲ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و افزود: در این بازده زمانی اسلام‌آباد غرب با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و خسروی با دمای ۴۶، قصرشیرین ۴۴.۴، سرپل ذهاب ۴۳.۹ و گیلان‌غرب ۴۳.۴ درجه سلسیوس بترتیب به عنوان گرمترین نقطه استان کرمانشاه به ثبت رسیدند .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۷:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
کرمانشاه عشقه منه.عشقم کرمانشاهی هستش
Iran (Islamic Republic of)
افشار
۱۷:۱۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
کرمانشاه دوستت داربم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
همون 20 الی 42 هم خیلی اختلافه
یعنی مثلا نصفه شب الی اذان صبح میشه 20 درجه و خنکه و ظهرش میشه 42 العطش