سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی استان یزد گفت: در سه ماهه ابتدای امسال هزار و ۵۰۰ بازدید از تأسیسات گردشگری استان به‌عمل آمده است.

هما خورشیدی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: در سه ماهه ابتدای امسال غیر از بازدید‌های نظارتی ویژه ایام نوروز، هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از همه تأسیسات گردشگری استان (۷۶۶ واحد) به‌عمل آمده و طبق ضوابط با ابلاغ تذکر، اخطار، تعلیق و در برخی موارد نسبت به تعطیلی موقت واحد متخلف اقدام شده است. 

او ادامه داد: بیشترین برخورد‌های نظارتی در رابطه با خانه‌های فاقد مجوز، نحوه انجام تبلیغات در فضای مجازی، عدم رعایت ضوابط و شئون اسلامی بوده و در مواردی نیز موضوع شکایت‌ها در کمیسیون‌های نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نظارت بر تأسیسات گردشگری موردبررسی قرار گرفته است.

خورشیدی درباره انتشار خبری مبنی بر ضعف آمار نظارت در سامانه جامع آمار و نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: پیش از این ابلاغ خاصی در مورد درج آمار بازدید در سامانه صورت نگرفته و صرفاً در ایام عید نوروز آمار نظارت استان در سامانه درج شده است. بر این اساس آمار ارائه شده کامل نبوده و عملاً آمار نظارت استان به‌طور کامل در گزارش اداره کل نظارت و ارزیابی لحاظ نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
گردشگری نمی خواهیم غیربومی ها را بیرون کنید و مهاجران را به سمت کشورهای آنها بیرون نمایید