رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: امسال مرز زمینی دوغارون آمادگی پذیرایی از زائران افغانستانی را در ایام ماه صفر دارد.

حجت الاسلام علی‌نقی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: امسال همچون سال‌های گذشته، مرز زمینی دوغارون آمادگی پذیرایی از زائران افغانستانی را که برای زیارت عتبات عالیات عراق و حرم مطهر رضوی وارد ایران می‌شوند؛ دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۵۰ هزار زائر از مناطق مختلف افغانستان وارد ایران شوند و زمان ورود آن‌ها در اواخر ماه محرم و اوایل ماه صفر خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد ادامه داد: تعداد ۱۷ نهاد استانی و شهرستانی از جمله تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی، راهداری، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، مرزبانی، فراجا، پایانه مرزی دوغارون، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در این امر دخیل هستند و در ستاد اربعین وظایف هر یک از سازمان‌ها تعیین شده است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: سالن چندمنظوره شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در مرز دوغارون، محل پذیرایی و استراحت زائران در بدو ورود به ایران خواهد بود و سپس از آنجا به مرز‌های غرب کشور رهسپار می‌شوند.

او تصریح کرد: در این سالن چندمنظوره، نهاد‌های خدمات رسان غرفه‌هایی را برپا خواهند کرد و خدمات گوناگونی مانند پذیرایی، امور درمانی، سرگرمی کودکان و توزیع بسته‌های فرهنگی به زوار ارائه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد تاکید کرد: همچنین در این بین، خیرین و دوستداران اهل بیت (ع) هم مساعدت‌هایی را خواهند داشت و در حوزه مالی و نیروی انسانی کمک می‌کنند.

حجت الاسلام هاشمی اظهار کرد: مرز دوغارون در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و پس از وقفه‌ای دوساله به علت همه گیری کرونا در ۱۴۰۱ نیز پذیرای زائران افغانستانی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار