به همت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، همایش یک روزه احیاء امر به معروف، رعایت بیشتر انطباق و عفاف و حجاب برگزار شد.

 فاضل محمدی مقدم سرپرست معاونت فرهنگی و اموردانشجویی دانشگاه علومم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: همزمان با ماه محرم و گرامیداشت اهداف قیام امام حسین (ع) و شهدای کربلا در زنده نگهداشتن امربه معروف و نهی از منکر، همایش یک روزه احیاء امر به معروف، رعایت بیشتر انطباق و عفاف و حجاب ویژه رابطین این دانشگاه و مراکز تابعه برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه یک روزه، تشریح موارد مرتبط با پوشش حرفه ای، شیوه نامه ۱۰ گانه عفاف و حجاب، نحوه صحیح امربه معروف و نهی از منکر و رعایت انطباق برای حدود ۱۶۰ نفر از رابطین ارائه گردید.

 محمدی مقدم در این کارگاه آموزشی رعایت مبانی اسلامی را مختص همه افراد جامعه هم بانوان و هم مردان عنوان کرد و گفت: رعایت حجاب و رعایت موارد مرتبط با انطباق، صیانت از حقوق شهروندی است.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش نظارت بر رعایت مبانی اسلامی در حوزه‌های اداری، اموزشی ومراکز بهداشتی و درمانی استان بیان کرد.

حجت الاسلام صفی سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این کارگاه آموزشی با اشاره به آیه ۸۴ سوره اسراء “قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلَىٰ شَاکِلَتِهِ فَرَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَىٰ سَبِیلً” گفت: مبانی خداباوری، خداشناسی، مباحث معرفتی و توحید محوری شاکله انسان را به گونه‌ای تشکیل می‌دهد که منجربه عمل خوب و پرهیز از ناهنجاری در جامعه اسلامی می‌شود.

وی درخصوص امربه معروف و نهی از منکر افزود: در قران کریم و سوره نساء، مومنین به دودسته شامل مجاهدین وقائدین (انقلابی و غیرانقلابی) تقسیم می‌شوند.

وی اضافه کرد: وظیفه کنونی ماست که با عمل و رفتار صحیح، دست غیر انقلابیون را گرفته و انقلابی کنیم.

حجت الاسلام صفی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از موارد خلاف واقع را منعکس میکنند ادامه داد: در جهاد تبیین باید به رفع شبهات مرتبط با اصل نظام اسلام و انقلاب پرداخته شود.

وی یادآور شد: دفاع از انقلاب اسلامی یک وظیفه است چراکه از زمان‌های گذشته تا به امروز خون‌های پاکی برای آن ریخته شده است.

حجت الاسلام صفی خاطرنشان کرد: در امر به معروف، معروفی بالاتر از نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد و، چون در جامعه اسلامی امام وامت باهمند، این جامعه همواره مقتدر و غیرقابل شکست است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امر به معروف فقط به رعایت عفاف و حجاب ختم نمی‌شود بلکه دارای گستره فراوانی، و در تمام مسائل و موضوعات وجود دارد، بر این اساس باید امر به معروف و نهی از منکر در همه موارد نسبت به مردم و مسئولین جریان یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار