این روز‌های گرم، خطر گرمازدگی را برای افراد بویژه کودکان، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای بدنبال دارد.

عضوهئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای پیشگیری از گرمازدگی از میوه‌ها و سبزی‌های حاوی آب فراوان در فصل گرما به ویژه روز‌های گرم‌تر استفاده شود.


دکتر سید مرتضی صفوی افزود: ۹۰ درصد کاهو آب است و یوه‌هایی همچون هندوانه، گرمک و طالبی هم آب فراوان دارند و علاوه بر پیشگیری از گرمازدگی و جبران کمبود آب بدن، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.


او اضافه کرد: خوردن غذا‌های آب دار و نوشیدن جرعه جرعه آب و خاکشیر و تخم شربتی (به شرط داشتن شکر کم) در طول روز در فصل گرما توصیه می‌شود تا جبران کم آبی بدن شود.


بیش از ۶۰ درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است و تمام سلول ها، اعضا و بافت‌های بدن برای عملکرد صحیح ازجمله کمک به حفظ تعادل مایعات بدن، تنظیم دمای بدن، روان کردن حرکات و محافظت از مفاصل کمک به دفع سموم و مواد زائد بدن، هضم غذا، جذب مواد مغذی در بدن و تبدیل غذا به انرژی و بهبود عملکرد کلیه‌ها همچنین ادامه حیات به آب وابسته هستند.


با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روز‌های جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تعطیلی روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) در سراسر کشور موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.