رئیس جمهور روسیه از برنامه کی‌یف و غرب برای نابودی زبان، ادبیات و هویت روسی در اوکراین خبر داد.

گسترش ناتو به مرز‌های روسیه دلیل اصلی جنگ اوکراین بود که آمریکا بدون در نظر گرفتن منافع مسکو به دنبال تحمیل آن به این کشور بود. با این حال، واشنگتن پس از شروع جنگ نه تنها به دنبال حل و فصل مسالمت آمیز این جنگ نبود بلکه با اعمال تحریم‌های سنگین علیه مسکو، به دنبال خارج ساختن روسیه از مدار قدرت‌های بزرگ بود که همین امر مقامات کرملین را به شدت نسبت به غرب بدبین کرد. 

به گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: سیاست امروز غرب و اوکراین این است که هر چیزی که مربوط به روسیه است را نابود کنند. 

پوتین که در نشستی در جمع دولتمردان خود سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: ما اقدام مناسبی برای الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به روسیه انجام دادیم. اگر بخواهیم جدی سخن بگوییم ما شاهد آن بودیم که مردم این مناطق که روس تبار و یا روس زبان بوده اند هیچ گاه اقدام به ترک منطقه خود نکردند و زبان و هویت روس خود را علی رغم جدایی از روسیه حفظ کردند. 

او در ادامه با اشاره به اقدامات ضدروسی مقامات کی یف افزود: این موضوع کاملا در تضاد با تمامی تلاش‌هایی است که مقامات فعلی اوکراین برای ممنوع کردن کتاب‌های روسی انجام داده و حتی اقدام به جمع آوری کتب روسی از کتابخانه‌ها کردند. 

پوتین تاکید کرد: آن‌ها همانند اربابان غربی خود این رویا را در سر می‌پروراندند که هر چیز یا شخصی که روسی می‌خواند، سخن می‌گوید و یا تفکر می‌کند را از بین ببرند. این چهار منطقه در حقیقت به خانه آبا و اجدادی خود بازگشتند. 

گفتنی است پس از آغاز جنگ اوکراین، مقامات کی یف رویکردی ضدروسی در پیش گرفتند به گونه‌ای که نابودی هویت و زبان روسی در این کشور به صورت قانون درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار