معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ادارات و سازمان‌های دارای کارکنان خانم وظیفه دارند زیرساخت‌های حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب استراحت و شیردهی را جهت تحقق و ارتقا برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر فراهم کنند.

محمد جعفرزاده اظهار کرد: این وظیفه بر اساس بند ۲۲ قانون جوانی جمعیت بر دوش ادارات و سازمان‌ها گذاشته شده و در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، با ارائه آموزش‌های صحیح به مادران در دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مشاوران تخصصی شیر مادر، زمینه حمایت و تشویق شیردهی مادران را فراهم می‌کند.

او با اشاره به نامگذاری هفته اول آگوست (۱۰ الی ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲) بنام هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر افزود: با توجه به اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر بر شیردهی و اشتغال تمرکز دارد، هدف آن نشان دادن اثر مرخصی با پرداخت حقوق، حمایت در محل کار و هنجار‌های نوظهور تغذیه با شیر مادر بر سلامت فرزندان است که والدین، خودشان آن‌ها را به خوبی درک می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: به موازات پذیرش روزافزون فرهنگ شیردهی و آگاهی رو به گسترش در مورد فواید شیر مادر، در محیط کار نیز باید گرایش بیشتری نسبت به تغذیه با شیر مادر ایجاد شود.

جعفرزاده گفت: مسئولین بهداشتی و عامه مردم باید تلاش خود را برای تضمین قانونی حمایت از تغذیه با شیر مادر ادامه دهند و این تغذیه به عنوان یکی از حقوق اولیه به رسمیت شناخته شود. او یادآور شد: تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی شمار برای شیرخواران، بر هرگونه تغذیه جایگزین ارجح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.