اهمیت تغذیه نوزادان با شیر مادر

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر اهمیت تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی شمار برای تمامی شیرخواران تأکید کرد.

محمد جعفرزاده با اشاره به نامگذاری هفته اول آگوست (۱۰ الی ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲) بنام هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر بیان داشت: با توجه به اینکه هفته جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر سال ۲۰۲۳ بر شیردهی و اشتغال تمرکز دارد، هدف آن نشان دادن اثر مرخصی با پرداخت حقوق، حمایت در محل کار و هنجار‌های نوظهور تغذیه با شیر مادر است که والدین خودشان آن‌ها را احساس و درک می‌کنند.

او افزود: به موازات پذیرش روزافزون شیردهی از لحاظ فرهنگی و آگاهی رو به گسترش در مورد فواید شیرمادر، در محیط کار نیز باید گرایش بیشتری نسبت به تغذیه با شیر مادر ایجاد شده و مسئولین بهداشتی و همچنین عامه مردم باید تلاش خود را برای تضمین قانونی حمایت از تغذیه با شیر مادر ادامه دهند و تغذیه با شیر مادر به عنوان یکی ازحقوق اولیه به رسمیت شناخته شود، چون تغذیه با شیر مادر به خاطر مزایای بی شمار برای تمامی شیرخواران بر هرگونه تغذیه جایگزین ارجح است.

جعفرزاده اظهار کرد: با توجه به بند ۲۲ قانون جوانی جمعیت، کلیه ادارات و سازمان‌های دارای کارکنان خانم، موظف هستند زیر ساخت‌های لازم در خصوص حمایت از مادران شیرده و فضای مناسب جهت استراحت و شیردهی در راستای تحقق و ارتقاء برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر را فراهم نمایند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تأکید کرد: در حال حاضر در حوزه بهداشت با ارائه آموزش‌های صحیح به مادران در طول دوران بارداری و شیردهی و ارجاع موارد خاص به مشاورین تخصصی شیر مادر، زمینه حمایت و تشویق مناسب برای شیردهی مادران فراهم گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.