رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به پیش‌بینی افزایش دمای هوا، مرکز فوریت‌های پزشکی استان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به‌دنبال افزایش دمای هوا، آمار گرمازدگی بیشتر می‌شود برهمین اساس گروه‌های پرخطر نظیر کودکان، زنان باردار و افراد مسن باید از تردد‌های غیر ضروری بپرهیزند.

وی افزود: کوه‌نوردان نیز در روز به کوه نروند بلکه در ساعات خنک به کوه‌های با ارتفاع کم بروند همچنین افراد ورزشکار در ساعات گرم فعالعات نکنند و ورزش را به ساعات خنک موکول کنند و مایعات زیادی بنوشند.

قلعه‌سفیدی از آماده‌باش پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: افرادی دچار گرما‌زدگی می‌شوند با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند تا نیرو‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر بالین بیمار حاضر شوند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش از رسیدن نیرو‌های اورژانس، افراد حاضر در صحنه اقداماتی را انجام دهند از جمله اینکه فرد گرمازده را به محیط دارای سایه منتقل کنند، لباس‌های وی را سبک کنند و کمربند و دکمه‌های لباسش را باز کنند.

قلعه‌سفیدی تصریح کرد: مقداری آب خنک روی صورت و دست و پای فردی که دچار گرمازدگی شده، پاشیده شود و با باد زدن دمای بدن وی را پایین آورند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین در شرایط کاهش سطح هوشیاری به‌دلیل گرمازدگی با لحاظ احتیاط، فرد را در آب خنک غوطه‌ور کنند.

قلعه‌سفیدی از تعمیر آمبولانس‌های بدون کولر خبر داد و تصریح کرد: سعی می‌شود سرم‌های تزریقی برای بیماران در دمای خنک نگهداری شود بیماران دچار گرمازدگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.