مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین ثمره لیموترش بهره برداران استان وارد بازارهای استان شده است.

اکبر محمدی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴۱ هزار تن محصول لیمو ترش از باغ های کهگیلویه و بویراحمد برداشت و روانه بازارهای مصرف در خارج و داخل استان شود.
 
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی افزود: میزان برداشت لیموترش در باغستان های کهگیلویه و بویراحمد هزار تن نسبت به پارسال افزایش یافته است.
 
محمدی با بیان اینکه لیموترش کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در شهرستان های گرمسیری به ویژه گچساران و باشت برداشت می شود تاکید کرد: برداشت میوه های هسته دار تابستانی تا پایان شهریور ماه در ۶ هزار هکتار باغ استان ادامه دارد.
 
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برداشت میوه های هسته دار نیز از خرداد ماه در استان آغاز شده است گفت: پیش بینی می شود تا مهرماه امسال ۲۵ هزار تن میوه هسته دار تابستانی شامل زردآلو، گیلاس، هلو و آلبالو تولید و روانه بازارهای مصرف شود.
 
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از میوه‌های هسته دار استان در باغستان های شهرستان‌های بویراحمد و دنا برداشت می‌شود.

سالیانه ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در ۴۱ هزار هکتار باغستان‌ کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.