۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در هفته نخست مرداد ماه امسال در شهرستان سبزوار مسدود شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار گفت: با همکاری نیرو‌های گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی و حضور نیرو‌های انتظامی در هفته اول مردادماه امسال ۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در منطقه ییلاقی سنگ سفید و عشرت آباد از توابع شهرستان سبزوار مسدود شد.

جواد توسلی با اشاره به این که این تعداد چاه برای طرح تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شد افزود: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت غیر قانونی ۱۸۳ هزار متر مکعب آب از سفره‌های آب زیر زمینی جلوگیری شد.

وی گفت: همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها در این امور برای حفاظت و صیانت از منابع آب منطقه است و با همدلی و همراهی همه بهره برداران می‌توانیم با توجه به کاهش بارندگی‌ها از بحران کم آبی به سلامت عبور کنیم.

مدیر امور منابع آب سبزوار افزود: این امور در عمل به وظایف ذاتی خود در خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و نصب کنتور‌های هوشمند برابر با قانون با قاطعیت عمل خواهدکرد.

توسلی گفت: مناطق ییلاقی سنگ سفید و عشرت آباد در فاصله ۸ کیلومتری شمال سبزورا قرار دارد که به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب، خانه باغ‌های زیادی در آنجا ساخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.