رئیس کل دادگستری فارس گفت: پرونده مربوط به توهین و درگیری با یک آمر به معروف و ناهی از منکر، به شکل ویژه و خارج نوبت رسیدگی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس سه‌شنبه ۱۰ مرداد طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز این استان خواست تا پرونده مربوط به توهین و درگیری با یک آمر به معروف و ناهی از منکر، به شکل ویژه و خارج نوبت رسیدگی شود. 

او با تاکید بر اینکه دادگستری فارس حامی قاطع آمرین به معروف است، خواستار اطلاع‌رسانی کامل پیرامون وضعیت پرونده مذکور توسط دادستانی مرکز فارس شد.

موسوی ضمن قدردانی از اقدام قانونی آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام شیراز، دغدغه و جدیت آمرین به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و ادامه داد: دستگاه قضایی در فارس از آمرین به معروف قاطعانه حمایت کرده است.

او با تأکید بر توجه بیشتر مسئولان به موضوع عفاف و حجاب از مدیران نهاد‌ها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل گیری چنین برخورد‌های توهین آمیزی با آمرین به معروف جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید

دستگیری عامل ضرب و شتم آمر به معروف در شیراز/ متهم روانه زندان شد 


رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمرین به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.

موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمان این پرونده، تصریح کرد: وابستگی سازمانی و عضویت یکی از متهمان این پرونده در یکی از نهاد‌ها در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود آمر به معروف و مصلح و ارشاد کننده افراد در رعایت امر عفاف و حجاب اسلامی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خانواده شهدا
۲۲:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
باسلام واحترام
ریاست دادستان استان فارس لطف کنید این افراد ی گه مخالف

امر به معروف ونهی از منکر بوده اند به اشد مجازات محاکمه کنید تا درس عبرتی شود برای انهایی که مخالف این موضوع هستند همانطور ی که زمانی که دختری به نام مهسا امینی فوت کرد اشوب و بلوا بپا کردند وچندین نفر کشته و زخمی شدند و چقدر خسارت به شهر ها وارد کردند شما هم این مرتبه بپا خیزید و ریشه این بی حجابی را ازروی زمین بر کنید این دفعه نوبت ما است با جرعت قسم می خورم اکر پیگیری شود و گروهی از بسیجیان خواهران و برادران به مدت یک هفته در بازار و جاهای پر رفت وامد قراردهید مطمئن باشید دیگر کسی جراعت نمی کند بی حجاب از منزل بیرون بیاید فقط یک هفته سطح شهر را زیر نظر داشته باشید بعد نتیجه اش را هم ببینید..
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
این وحوش پولدارن بی‌زحمت نمیخادجریمه نقدی کنین..بجاش برن سرویس بهداشتی تمیز کنن یاتوی بیمارستان اعصاب وروان کارکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مردبیشرف منافق چراسیلی به خواهرمان زدچرابخاطریک تذکرمگرخواهرمسلمان قاچاقکرده بودمگرقتل کرده بودچرازدن چندسیلی واقعامتاسفیم چرازندان درخیابان بچرخانید بسزای اعمالش برسانیدیازهراگویید
Iran (Islamic Republic of)
سیناعبدی
۱۷:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اگر چندنفرازاین هتاکان نقره داغ می شدنددرس عبرتی برای بقیه می شد.
آخرین اخبار