رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: شرکت‌های مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات، بازوی توانمند در پیشرفت صنایع کشورمان به شمار می‌روند.

مسعود میرزائی شهرابی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه تحقیق و توسعه افزود: شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در پارک علم و فناوری خراسان رضوی یک بخش حیاتی از اکوسیستم فناوری به شمار می‌روند و بدنبال ایجاد توسعه فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف اطلاعات و ارتباطات هستند.

وی با بیان اینکه نوآوری، تحقیق و توسعه، پیشروی در موضوعات مختلف را در بردارد، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و از جمله شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات از تخصص و خلاقیت تیم‌های خود بهره برده و در راستای اهداف مشترک با پارک همکاری می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، «بلاکچین» و سایر فناوری‌های نوین راه‌حل‌هایی نوآورانه ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری خراسان رضوی به منظور تسریع فرآیند‌های توسعه و پیشرفت در بخش‌های صنعتی مختلف، همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سایر شرکت‌های علمی و فناوری را ترجیح می‌دهند.

میرزائی افزود: این همکاری‌ها در مسیر انتقال دانش فنی، ایجاد و توسعه شرکت‌های نوپا و تحول بخش می‌باشد و علاوه بر ایجاد راه‌حل‌های خاص به ایجاد ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی نیز توجه می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: این مجموعه‌ها در مسیر توسعه اشتغال، ارتقاء سطح زندگی و ایجاد فرصت‌های جدید فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت تحقیق و توسعه «یسناپارس» و نشست پیرامون راه‌کار‌های رشد و حل مشکلات این مجموعه و شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌های نوین پیشرو است و با هدف ارائه راه‌حل‌های نوآورانه و پیشرفته در صنایع مختلف فعالیت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.