ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه از ۹۵۰ میلیون دلار گذشت.

امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: ۴۳۸ هزار و ۹۱۶ تن کالا به ارزش ۱۰۱ میلیون و ۵۸۴ هزار دلار از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه از گمرکات مازندران صادر و یک میلیون و ۴۴۹ هزار تن کالا هم به ارزش ۸۴۹ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار سهم واردات مازندران بود.

او افزود: در این مدت صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران ازنظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۳ و ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهند و واردات گمرکات مازندران نیز به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۴ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی عمده‌ترین اقلام وارداتی را شامل چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی، ذرت، جو، انواع کک محصولات شیمیایی به مازندران بیان کرد و گفت: این اقلام از نظر وزنی ۹۳ درصد و از نظر ارزشی ۹۱ درصد از کل واردات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده اند.

او کشور‌های عراق، روسیه، ترکمنستان، پاکستان وقزاقستان ۵ کشور اول مقصد کالای‌های صادراتی اعلام کرد و افزود: به ترتیب ۵۳ میلیون و ۳۸۹ هزار دلار، ۱۶ میلیون و ۴۳۲ هزاردلار، ۵ میلیون و ۶۸۹۷ هزار دلار، ۴ میلیون و ۵۱۱ هزاردلار و ۴ میلیون و ۲۸۹ هزار دلار کالا از گمرکات مازندران به این ۵ کشور صادر شده است.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا از ۲۴ کشور مختلف جهان، گفت: ۵ کشور اول کالا‌های وارداتی به گمرکات مازندران شامل امارات به ارزش ۲۸۹ میلیون و ۹۲۵ هزاردلار، ترکیه ۲۵۷ میلیون ۴۲۹ هزار دلار، روسیه ۱۱۳ میلیون و ۳۸۳ هزار دلار، عمان ۳۷ میلیون و ۳۴۱ هزاردلار و انگلستان ۳۱ میلیون و ۷۴۷ هزار دلاربوده اند.

او در خصوص رشد بیش از صد درصد ترانزیت خارجی ازگمرکات مازندران، افزود: در این مدت ۴۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۹۷۳ هزار دلار از مسیر گمرکات مازندران ترانزیت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار