تجارت مازندران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بهار امسال بیش از ۱۱۶ میلیون دلار شده است.

عسگر نیک نفس، ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با بیان اینکه حجم مبادلات مازندران با کشور‌های اوراسیا در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۱۶ میلیون دلار بوده است، گفت: به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار، قزاقستان با ۳ میلیون و ۱۸۲ هزار دلار، ارمنستان با ۵۱۲ هزار دلار و قرقیزستان با ۲۶۲ هزار دلار کالا بیشترین حجم صادرات از مازندران را داشتند.

او سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی، مواد پلاستیکی، گل و کیوی مهمترین محصولات صادراتی برشمرد و افزود: واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در این مدت به ۱۰۰ میلیون و ۲۱۳ هزار دلار رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران گفت: کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل فدراسیون روسیه با ۸۷ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۱۳ میلیون و ۶۹ هزار دلار مبدا کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بودند.

نیک نفس عمده‌ترین کالا‌های واردشده از این کشور‌ها به مازندران را غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی و آهن آلات اعلام کرد و افزود: حجم صادرات و واردات کشور با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سه ماهه نخست امسال به ۴۶۶ هزار تن و ارزش ۱۱۶ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار رسید که در مجموع از حیث وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۱ و ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.