معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۹۷ دانشجوی خارجی در مقطع عمومی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می کنند.

شاپور بدیعی معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تلاش برای تقویت نظام سلامت کشورهای همسایه از طریق روابط آموزشی یکی از اولویت های حوزه بین الملل این دانشگاه در زمینه آموزش پزشکی است.

او افزود: از طریق مشارکت با کشورهای همسایه، باید سیستم نظام سلامت منطقه را تقویت کنیم زیرا بیماری کرونا نشان داد که سلامت کشورهای مختلف با یکدیگر ارتباط دارد و سلامت فرد فرد آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برای جذب دانشجوی خارجی، مجاورت با کشورهایی مانند تاجیکستان و افغانستان که زبان مشترک با ما دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها می توانند سفیران سلامت ما در کشورهای دیگر باشند.

بدیعی با اشاره به این که تلاش در مسیر تسهیل جذب دانشجوی خارجی ادامه دارد بیان کرد: به عنوان نمونه در این زمینه تفاهمنامه هایی با کشور عراق برای اعزام استادان و پذیرش دانشجو منعقد شده است و قرار بر این است که دانشکده های پرستاری، مامایی و دارو سازی برنامه هایی در حوزه بین الملل با این کشور داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.