امدادگران مازندرانی از اول خردادماه تاکنون جان ۵۳۳ نفر را از خطر غرق شدن در دریا نجات دادند.

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت:  امدادگران این جمعیت و ناجیان غریق مستقر در سواحل استان از آغاز اجرای طرح پیشگیری از غریق در اول خرداد ماه امسال موفق شدند ۵۳۳ نفر را از خطر مرگ در دریا نجات دهند.

او با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با ۲۲۹ نفر مربوط به آب های ساحلی شهرستان بابلسر بوده است، افزود:شهرستان محمودآباد با ۵۹ نجات یافته و شهرستان عباس آباد با ۵۴ نجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 فخاری ادامه داد:ارائه خدمات درمان سرپایی به ۳۵۳۹ نفر و انتقال ۶۴ مصدوم به مراکز درمانی با مشارکت اورژانس از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۰۰ کیلومتری مازندران بوده است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: ۵۵۰ نقطه حادثه خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته  امسال شناسایی و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این نقاط مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

فخاری با اشاره به اینکه ناآگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و ناآشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر این جمعیت در طول نوار سواحلی مازندران مستقر هستند از مسافران خواست هشدار‌های امدادی را جدی بگیرند.


بیشتر بخوانید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.