مدیر کل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی گفت: تیر امسال، بیشترین فراخوانی سرویس‌ها مربوط به آموزش و پرورش بوده است.

مجید فولادیان، مدیر کل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، با اشاره به نقش پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در فراهم کردن خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم اظهار داشت: بیش از ۱۸ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌گذرد و این سامانه توانسته است، ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند. به طوری که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان می‌دهد، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از ۲۲ میلیون نفر است.

مدیر کل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، میزان فراخوانی سرویس‌ها را نشانه استقبال مردم در استفاده از خدمات پنجره ملی و رفع نیازهای آن‌ها دانست و گفت: میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم، سامانه‌های ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان تیر ماه، انجام بیش از یک میلیارد استعلام بوده است. به عبارت دیگر، میزان فراخوانی خدمات در این پنجره نشان می‌دهد، مردم بیش از یک میلیارد بار برای رفع نیازهای خود به سراغ خدمات و استعلامات این پنجره رفته‌اند.

فولادیان، وضعیت رتبه‌بندی دستگاه‌ها با بیشترین آمار فراخوانی را چنین تشریح کرد: در تیر امسال، بیشترین فراخوانی سرویس‌ها مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. به طوری که میزان فراخوانی و استفاده کاربران از سرویس‌های این وزارت‌خانه در یک روز به بیش از ۱۸ میلیون مراجعه رسیده است. پس از آن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس‌ بالا در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار