معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: میزان تولید گوشت مرغ و عرضه آن به صورت گرم در این استان با میزان مصرف و نیاز بازار همخوانی دارد و حتی بیشتر از نیاز است و در بخش تولید مشکلی وجود ندارد.

حسن جعفری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون روزانه بیش از ۵۵۰ تن مرغ در استان ذبح و تحویل اصناف و عرضه‌کنندگان می‌شود بنابراین هر گونه ایراد در نحوه توزیع را در بخش اصناف باید جویا شد.

او با اشاره به روند مطلوب تامین مرغ به دلیل میزان خوب جوجه ریزی در استان طی ماه‌های اخیر افزود: میزان جوجه ریزی در استان طی اردیبهشت ماه امسال هفت میلیون و ۸۵۰ هزار قطعه بود که در روندی صعودی در خرداد ماه به بیش از هشت میلیون و ۷۶۴ قطعه رسید.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: میزان جوجه‌ریزی در تیر ماه گذشته به بیش از ۹ میلیون قطعه رسید که مرغ حاصل این جوجه ریزی از نیمه شهریور ماه وارد بازار می‌شود.

جعفری بیان کرد: خوشبختانه در بخش تولید، شاهد همکاری موثر و خوب مرغداران هستیم و همین امر موجب شده در بخش تولید به عنوان زیربنای بازار به رغم همه چالش‌های موجود، مشکلی در تامین نداشته باشیم.

او تصریح کرد: امید است با همکاری مرغداران، جوجه ریزی این ماه نیز به رغم گرمای هوا و تاثیرات ناشی از آن در وضعیت خوبی پیش برود تا در مهر ماه نیز شاهد تولید مناسب باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.