۲۹ اختراع دستاورد مرکز تحقیقاتی دارورسانی مشهد است

رئیس مرکز تحقیقات دارورسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این مرکز تحقیقاتی از بدو تاسیس و طی یک دهه، ۲۹ اختراع در حوزه دارورسانی به ثبت رسانده است.

حسین کمالی رئیس مرکز تحقیقات دارورسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محصولات تولید شده در این مرکز شامل کیت شناسایی مواد مخدر، نانو ذرات طلا و داروی کروسینا حاوی کروسین بوده است.

او افزود: این مرکز همچنین با توسعه ارتباطات بین صنعت داروسازی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اقدامات مؤثری در مسیر انتقال هدفمند دارو‌های «شیمیایی، پروتئینی، پپتیدی، گیاهی و مکمل‌ها» داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات دارورسانی هدفمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تاکنون ۶۳ طرح تحقیقاتی در این مرکز مصوب شده است و ۶۰ جلد کتاب تالیف و ترجمه و ۶۰۶ مقاله انتشار یافته است.

کمالی بیان کرد: مرکز تحقیقات دارورسانی هفدمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۲ عضو هیات علمی، آموزشی و پژوهشی دارد که شامل چهار استاد، ۶ دانشیار و ۲ استادیار است که طبق آخرین رتبه بندی اعلام شده رتبه ۱۴ کشوری را در بین ۱۶۱ مرکز تحقیقات بیومدیکال را در اختیار دارد.

او تصریح کرد: این مرکز از ظرفیت تمامی استادان و دانشجویان بهره می‌برد و در طول سال‌های اخیر توانسته علاوه بر تلاش در جهت جلب مشارکت حداکثری اعضای مرکز، از ایده‌های برتر در مسیر توسعه پزشکی بهره ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.