مهم‌ترین حوادث ۷ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۷ مردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف موتورسیکلت ۹ میلیاردی قاچاق در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به هویت معلوم اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزل خود می‌کند، که بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت ارزش موتورسیکلت کشف شده را برابر نظر کارشناسان ۹ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: پلیس برابر قانون با قاچاقچیان با قاطعیت برخورد می‌کند و نظم و امنیت شهروندان خط قرمز ما می‌باشد.

توقیف لندکروز و موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف تویوتا لندکروز و موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: ماموران کلانتری ۳۴ جام جم با اقدامات پلیسی از نگهداری یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ آن منزل یک دستگاه تویوتا لندکروز و موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق و دارای پلاک جعلی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش وسائط نقلیه مکشوفه ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالا‌های ممنوعه توسط افراد سودجو و فرصت طلب، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

۲ کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد موتورسیکلت‌ها با یکدگیر

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر در محدوده روستای "بیکوه" شهرستان کازرون، ۲ نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محدوده روستای "بیکوه" شهرستان کازرون به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس‌راه به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند ۲ دستگاه موتورسیکلت با ۴ راکب و ترک نشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که به شدت با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، بیان کرد: کارشناسان علت این تصادف را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کردند.

زیر بار لیمو جاساز ۸۶ کیلو تریاک بود

فرمانده انتظامی کازرون گفت: با هوشیاری ماموران زبده، ۸۶ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای زیر بار لیمو جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی کازرون حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار لیمو که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۸۶ کیلوگرم تریاک که به صورت کاملا حرفه‌ای زیر بار لیمو جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

پاکسازی محل تردد قاچاقچیان و کشف ۷۸ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۷۸ کیلوگرم تریاک در پاکسازی از محل تردد قاچاقچیان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی داراب به همراه کارکنان یگان تکاوری استان حین کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: راکبان بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن با پرتاب بسته‌های مشکوک، متواری شدند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد قاچاقچیان ۷۸ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای شناسایی و دستگیری راکبان متواری با جدیت ادامه دارد.

پسر عموی مزاحم شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی جوانی که با ارسال پیام‌های توهین آمیز و تهدید آمیز در بستر شبکه اجتماعی واتساپ و اینستاگرام برای شاکیه و همسرش ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی گفت: خانمی ۲۶ ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار و ارسال مطالب کذب و توهین آمیز در شبکه اجتماعی واتساپ و اینستاگرام قصد برهم زدن زندگی من با همسرم را دارد، که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: پرونده اولیه تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه متهم پسر عموی شاکیه بود و به دلیل اختلافات خانوادگی که با شاکی و همسرش داشته دست به چنین کاردی زده بود، گفت: متهم پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده به جرم خود اعتراف و دلیل اقدام خود را اختلافات خانوادگی که از سالیان دور با شاکی و خانواده‌اش داشته بود عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

فلزیاب قاچاق در زرقان

فرمانده انتظامی زرقان گفت: در بازرسی از سواری پژو، یک دستگاه فلزیاب خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ بیژن بارسالاری بیان کرد: مامورین کلانتری ۱۱ پیام حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پژو پارس مشکوک و پس از مراجعه مطلع شدند که ۲ نفر در کنار جاده در حال حفاری هستند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه فلزیاب و ادوات حفاری کشف و هر دو نفر دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی زرقان با بیان اینکه هر دو نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

سرقت در خاوران و کشف در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف سواری پراید سرقتی توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی لارستان حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو سابقه سرقت از خاوران شهرستان خفر دارد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به دستگیری سارق و تحویل آن به مراجع قضایی، به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و حتما از وسایل بازدارنده برای وسایط نقلیه خود جهت پیشگیری از سرقت احتمالی استفاده کنند.

کالا‌های قاچاق به مقصد نرسید 

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: در بازرسی یک دستگاه کامیون انواع کالای قاچاق در این شهرستان کشف شد. 
سرهنگ علی‌اکبر کریمی بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید "جنتی‌فر" این شهرستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار این کامیون ۴۸ جفت کفش، ۲۳ قوطی پودر بدنسازی ۱۴۴ عدد شامپو، دو دستگاه پانچ و ۴ دستگاه LED کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و راننده روانه دادسرا شد.

اتوبوس حامل شیرآلات قاچاق به مقصد نرسید 

فرمانده انتظامی کوار گفت: با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالا‌های قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال توقیف شد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: مأموران پلیس آگاهی کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از استان‌های جنوبی به مقصد شیراز در حرکت بود، مشکوک شدند.

او خاطر نشان کرد: مأموران پس از هدایت خودرو به داخل پلیس آگاهی و در بازرسی دقیق از آن، موفق به کشف ۷۹۵ عدد شیرآلات خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی شدند.

فرمانده انتظامی کوار با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: راننده اتوبوس پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار