یک متخصص جراحی مغز و اعصاب مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: نخستین عمل جراحی آنوریسم مغزی این شهرستان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم روی بانویی ۵۸ ساله ساکن این شهرستان با موفقیت انجام شد.

دکتر معراج فروغی اصل متخصص جراحی مغز و اعصاب مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: آنوریسم مغز یک ضایعه عروقی مغزی است که به صورت مادرزادی و یا در اثر عوامل محیطی مانند افزایش سن، آترواسکلروز عروقی، سیگار، چربی و فشارخون بالا ایجاد شده و تا زمانی که خونریزی نکرده باشد فرد از وجود آن آگاهی ندارد.

وی افزود: این نوع بیماران در گذشته برای معالجه به مشهد اعزام می شدند و انجام عمل جراحی آنوریسم مغز جزء عمل های پرخطر بوده و آمار مرگ و میر آن بسیار بالاست، اما خوشبختانه روز گذشته عمل جراحی آنوریسم مغز، در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم موفقیت آمیز انجام شد و هم اکنون وضعیت عمومی بیمار مناسب و روبه بهبودی است.

دکتر فروغی اصل بیان کرد : به همت مسوولان بیمارستان حکیم امکانات و تجهیزات لازم برای انجام عمل های مشابه در این مرکز مهیا شده است و بیماران نیازمند دیگر نیازی به مراجعه به مشهد و سایر استان ها ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا سام
۱۷:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
بهترین دکتر جراحی مغز و اعصاب جون مادربزرگمو بهتون مدیون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا سام
۱۷:۱۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
بهترین دکتر جراحی مغز و اعصاب جون مادربزرگمونو بهتون مدیون هستیم