معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: وضعیت آب شرب در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه پایدار است و از این بابت مشکلی نیست.

محمد خانچی گفت: پروژه‌های متعددی در ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه مدنظر است و در تلاشیم که امسال اربعین متفاوتی را برای زائران رقم بزنیم.

او افزود: در بحث راه‌ها تلاش می‌کنیم نقاط حادثه‌خیز را شناسایی و به دنبال رفع آن‌ها باشیم. همچنین باید نواقص موجود در بحث سایبان و مه‌پاش‌هایی که در مرز چذابه اجرا شده، رفع شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: هر چند سیستم سرمایشی پایانه‌ها را تقویت کردیم، اما از موکب‌ها تقاضا داریم به جای نصب چادر به سمت سازه ثابت بروند.

آقای خانچی با اشاره به کمک‌های خیرین در بحث پشتیبانی از مواکب ادامه داد: در سال‌های گذشته با کمک خیرین اقدامات خوبی در ایام اربعین حسینی انجام شده که امیدواریم این اتفاق امسال هم تداوم داشته باشد.

او گفت: اربعین یک موضوع مردمی است به همین دلیل دولت و دستگاه‌ها موظف به کار‌های پشتیبانی و زیرساختی هستند.

۱۵شهریور ۱۴۰۲ مطابق با ۲۰ صفر روز اربعین حسینی است. حرکت تدریجی زائران اربعین به سمت مرز‌های چذابه و شلمچه از روز‌های آغازین ماه صفر شروع و چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می‌رسد.

اربعین پارسال حدود ۱.۲ میلیون زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز‌های رسمی چذابه و شلمچه راهی کربلای معلا شدند تا در کنگره جهانی اربعین حضور یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار