معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام کار برداشت کلزا در مزارع استان، گفت : امسال ۴۸۰۰ تن محصول از زارعان خریداری شد.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح اراضی زیر کشت کلزا در استان را در سال جاری ۲۳۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت : امسال در مجموع ۴۸۰۰ تن کلزا در مزارع استان تولید شد.

وی با اشاره به ادامه دار بودن کار خرید کلزا از زارعان استان، گفت: هرچند کار برداشت محصول در استان به اتمام رسیده، اما مراکز خرید تا اتمام خرید محصول از همه زارعان به کار خود ادامه خواهند داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش عملکرد مزارع کلزا در استان در سال زراعی جاری در پی بارندگی‌های خوب صورت گرفته، گفت: امسال میانگین برداشت کلزا در مزارع استان به حدود۲۱۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید، ضمن اینکه در بین کلزاکاران استان کشاورز نمونه با برداشت شش تن کلزا در هکتار هم داشتیم.

شریفی یادآور شد: سال گذشته متوسط عملکرد مزارع کلزای استان کرمانشاه ۱۷۰۰ کیلوگرم در هکتار بود.

 وی سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه جایگاه دهم تا دوازدهم را از نظر تولید کلزا در کشور دارد، گفت: بیشترین سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه به شهرستان کرمانشاه اختصاص دارد.

شریفی افزود: امسال در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه بجز شهرستان پاوه کم و بیش کشت کلزا داشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۱ درصد مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شده، اضافه کرد: تلاش می‌شود مابقی مطالبات کلزاکاران هم به زودی پرداخت شود.

شریفی گفت: برداشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از اواخر اردیبهشت شروع شده و تاکنون در مناطق سرد استان ادامه داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.