مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: دختر هفت ساله اهل یکی از روستا‌های این شهرستان مدتی پس از حمله یک قلاده سگ هار فوت کرده است.

امید صادق امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این دختر بچه اهل یکی از روستا‌های بخش مرکزی مهاباد در حمله یک قلاده سگ بلاصاحب از ناحیه سر و گردن زخمی شده بود و شستشوی زخم، واکسن‌های ضد هاری در سه نوبت (۲۱، ۲۴ و ۲۸ تیر) و آنتی‌بیوتیک لازم طبق دستورالعمل‌های بهداشتی را از همکاران واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه نتایج آزمایش این قلاده سگ هاری مثبت بود افزود: این کودک مهابادی پس از ۱۲ روز از حمله سگ، با علائم تب‌شدید به بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مراجعه و پس از ویزیت به دلیل شدت تب با دستور پزشک با آمبولانس به مراکز بیمارستانی در ارومیه اعزام شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پس از اعزام در مسیر انتقال به ارومیه بیمار دچار تشنج شده بود و آمبولانس دوباره بیمار را به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد برای انجام عملیات پزشکی احیا قلبی برگشت داد.

به گفته وی، متاسفانه تلاش‌های پزشکان برای نجات جان بیمار بی‌نتیجه ماند و بیمار برای کالبد شکافی به پزشک قانونی ارجاع داده شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.