مولوی عبدالله سرحدی، والی ولایت بامیان در مراسم عزاداران حسینی در حسینیه سید آباد، مرکز بامیان شرکت کرد.

مولوی عبدالله سرحدی والی ولایت بامیان در حسینیه سیدآباد از مربوطات مرکز بامیان گفت: هدف قیام امام حسین برچیدن ظلم و وحشت از جهان اسلام و پیروان راه حضرت پیامبر اسلام(ص) بود.

وی افزود: راه و مکتب امام حسین به ده روز عزاداری خلاصه نشود، بلکه راه امام حسین و مکتب نوه پیغمبر اسلام باید در طول سال از سوی عموم پیروان آن حضرت و به خصوص علما و جوانان تعقیب و تشریح گردد. 

سرحدی اظهار داشت: طی ۲۰ سال اخیر به قرآن، ارزش های دینی و نوامیس مردم افغانستان زیر پا شده و جوانان ما منحرف شدند. اکنون علما و عموم مردم افغانسان باید کمر همت بسته و در راه خدا و اصلاح جامعه تلاش و مبارزه کنند.

والی بامیان با بیان این مطلب که حفاظت دین بر مرد و زن واجب است، خاطر نشان ساخت: تمام مسلمانان جهان اسلام تحت یک نظام و پیروی امت محمدی بوده و پاسداری از دین بر هر مرد و زن واجب است.

وی همچنین از تامین امنیت در برگزاری دهه عاشورا در سطح ولایت بامیان به مردم اطمینان داده و گفت: امنیت کلی در تمام مساجد و تکایا برای عزاداران عاشورا بطور شبانه روزی تامین بوده و هیچ گونه نگرانی امنیتی و محدودیت در برگزاری عزاداران حسینی در سطح ولایت بامیان وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.