رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر هیات دولت ۱۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های حوزه کشاورزی استان تصویب شد.

سید علی معتمدی پور با بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات پیشنهادی در سفر هیات دولت مربوط به طرحهای جهاد کشاورزی بود گفت: در مصوبه نهایی نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان برای طرحهای جهاد کشاورزی تصویب شد که یک سوم کل پیشنهادات استان بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه یک سوم مصوبات طرح های اقتصادی سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی است گفت: در این سفر مجوز افزایش ۳۲ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ های استان پیشنهاد شد و مجوز دادیم که بخشی از این سردخانه‌ها با کمک سرمایه گذار به بهره برداری برسد.
 
معتمدی پور با بیان اینکه بخش دیگری از مصوبات اقتصادی مربوط به کارخانه‌های خوراک دام و آبریان بود گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۲۱ هزار تن ماهی تولید می شود اما یک گرم تولید خوراک آبزیان و خوراک دام نداشتیم.

وی ادامه داد: در این سفر عملیات اجرای هفت کارخانه تولید خوراک آبزیان و محصولات کشاورزی آغاز شد که بخشی از این طرح ها با اعتبار سرمایه گذار پیشرفت خوبی دارند، و ارائه تسهیلات مورد نیاز به آنها تصویب شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در بهترین شرایط نمی‌توانیم بیش از ۶۰ درصد مرغ و گوشت سفید استان را تأمین کنیم، اضافه کرد: راه اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ از برنامه های دولت سیزدهم است.

معتمدی پور افزود: دو زنجیره بزرگ مرغ در گچساران و باشت با ۶۰ درصد پیشرفت آغاز شده که حلقه‌های مرغ مادر، کارخانه خوراک و کشتارگاه به نتیجه رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در بهمئی زنجیره یک میلیون قطعه‌ای مرغ را داریم که بخشی از آن در بهمئی و بخشی از آن در مرز با استان خوزستان است، که بیش از ۲۰ درصد پیشرفت کاری دارد.

وی اضافه کرد: طرح‌های پرورش ماهی در قفس در پشت سد‌های استان را پیشنهاد دادیم، که سرمایه گذار اوقاف این طرح را در پشت یکی از سد‌های استان شروع کرده است.

معتمدی پور با بیان اینکه ۶ طرح به عنوان طرح های پیشران اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد توسط آقای استاندار به صورت تفاهم نامه امضا شد، افزود: ۵ طرح از این تعداد مربوط به بخش کشاورزی است.

وی گفت: کارخانه های دیگری مثل کارخانه تولید رب گوجه فرنگی، کارخانه پودر میوه و اسانس نیز مطرح و پیشنهاداتی برای راه اندازی آنها داده شد و جزء برنامه های این سازمان است.

معتمدی پور در خصوص کارخانه قند یاسوج هم یادآور شد: با احیای کارخانه، کشت قراردادی چغندر در استان نهادینه می شود و تحول بزرگی در بخش کشاورزی ایجاد می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.