نخست وزیر کانادا اکثر اعضای کابینه خود را تغییر داد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه بسیاری از کابینه خود را با هدف افزایش تمرکز بر مسائل اقتصادی مانند کمبود مسکن و افزایش هزینه‌های زندگی که به جایگاه او نزد رأی دهندگان لطمه زده است، تغییر داد.

به گزارش رویترز، این می‌تواند آخرین تغییر قبل از انتخابات باشد که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ برگزار نمی‌شود.

ترودو، رهبر لیبرال‌ها که از سال ۲۰۱۵ در قدرت بوده است، هفت فرد جدید را وارد کابینه کرد، اما افراد مهمی مانند کریستیا فریلند وزیر دارایی، فرانسوا فیلیپ، وزیر نوآوری و ملانی جولی وزیر امور خارجه را در کابینه خود نگه داشت.

نخست وزیر شرح وظایف حدود سه چهارم پست‌ها را در مقایسه با کابینه قبلی خود تغییر داد و شان فریزر وزیر مهاجرت سابق، وزارت مسکن، زیرساخت‌ها و جوامع تازه تاسیس را بر عهده گرفت.

محافظه کاران اپوزیسیون رسمی، که ترودو را به دلیل کمبود مسکن و افزایش تورم مقصر می‌دانند، بیش از یک سال است که همواره در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده‌اند.

نظرسنجی آباکوس دیتا که در روز چهارشنبه انجام شد، نشان داد که این حزب با ۳۸ تا ۲۸ درصد حمایت عمومی، پیشتازی بزرگی را در مقابل لیبرال‌ها نشان می‌دهد که برای اطمینان از شکست ترودو در صورت برگزاری انتخابات کافی است.

ترودو در این باره به خبرنگاران گفت: «ارائه انرژی تازه با اعضای جدید و چالش‌های جدید به ویژه برای تیم اقتصادی ما مهم بود. ما با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی روبرو هستیم.»

زمان انتخابات بعدی نامشخص است، زیرا ترودو تنها یک اقلیت پارلمانی را اداره می‌کند و برای حکومت بر حمایت حزب نودموکرات چپ تکیه دارد. آن حزب موافقت کرده است که او را تا سال ۲۰۲۵ در قدرت نگه دارد، اما این توافق الزام آور نیست.

ترودو به خبرنگاران گفت: "ما انتظار داریم بتوانیم برای چند سال دیگر حکومت کنیم. "

جگمیت سینگ، رهبر دموکرات‌ها در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ترودو، گفت: «ما بر کسب نتایج برای مردم تمرکز کرده‌ایم، نه تحمیل انتخابات».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار