کشف بمب‌های منفجر نشده جنگ جهانی دوم در سواحل کانادا

کانادا از کشف یک کشتی غرق شده نیروی دریایی آمریکا در سواحل کشورش خبر داد که مقداری مهمات منفجر نشده نیز در آن پیدا شده است.

نیروی دریایی سلطنتی کانادا اعلام کرد غواصان بیش از دوازده بمب و پرتابه منفجر نشده مربوط به دوره جنگ جهانی دوم را در یک کشتی غرق شده متعلق به نیروی دریایی آمریکا در سواحل کانادا کشف کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس پیشینه ثبت شده در ارتش آمریکا، افرادی که در کشتی بودند تلاش کردند خود را به ساحل بکشند و پس از اینکه خطوط «آغشته به نفت» شدند، نتوانستند این کار را انجام دهند. اعضای خدمه که تلاش کردند با شنا خود را به ساحل برسانند نیز موفق نشدند.

گفته می‌شود مقامات در حال بررسی خنثی سازی مهمات منفجره هستند. دولت کانادا هشدار داده که ممکن است مهمات بیش از چیزی باشد که اکنون کشف شده و در طول زمان با جریان اقیانوس حرکت کرده باشند. همچنین این مهمات می‌توانند در طول زمان ناپایدارتر و خطرناک‌تر شوند. 

دولت کانادا هشدار داد: «یک قانون خیلی ساده این است که اگر روی زمین یا در آب فلز زنگ زده‌ای را پیدا می‌کنید به آن دست نزنید. زیرا هر فلز زنگ‌زده ناشناخته‌ای می‌تواند خطرناک باشد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۰:۵۹ ۳۱ تير ۱۴۰۲
خدا را شکر
انگل ساکسون هر چه کمتر ، بشریت در آرامش بیشتر
آخرین اخبار