گزینه‌های دشمن در برابر ایران شکست خورده است/ احیای ۱۹۹ واحد تولیدی در خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن امکانات مختلفی را در برابر ایران به کار گرفت، اما گزینه‌ها و برنامه‌های آن‌ها شکست خورده است.

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  در شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع بررسی الزامات فرهنگی شعار سال بر مبنای اندیشه تمدنی اسلام برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: باور‌های دشمن آسیب خورده و در طول این سال ها، مهندسی دشمن در تبلیغات و فتنه‌ها که به انواع امکانات جدید مجهز هستند به شکست منتج شده است.

او افزود: انقلاب اسلامی ایران درحالی به وقوع پیوست که این کشور حیاط خلوت آمریکا بود و ده‌ها سال بر روی سبک زندگی مردم کار کردند.

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه تخریب خیلی ساده‌تر از بازسازی است و به ویژه در امور فرهنگی و سیاسی رخ می دهد ادامه داد: دشمن با تمام‌گزینه‌ها به جنگ ایران آمده و اغلب گزینه‌های او به شکست منتج شده است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: باور‌های دشمن آسیب خورده و در طول این مدت، مهندسی دشمن در تبلیغات و فتنه‌ها با وجود اینکه به انواع امکانات جدید مجهز هستند به شکست منتج شده است.

او با اشاره به اینکه معدل کار ما، امیدوار کننده است در عین حال که شاید کار یک شخص با وظیفه او، سازگار نباشد، تصریح کرد: تجربه ۴۴ ساله انقلاب نشان می‌دهد هرجا روی پای خود ایستاده ایم، دست قدرت الهی از آستین بیرون آمده است.

باید زیرساخت ها را آماده کنیم

قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه بر نقش مردم، دولت و مجلس شورای اسلامی در تحقق شعار سال یعنی مهار تورم، رشد تولید تأکید و نام گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری را هدف گذاری برای دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه هم در این خصوص مأموریت‌هایی دارند

او افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری مهار تورم، متوقف بر تولید است؛ افزایش تولید هم به مردم و دستگاه‌های اجرایی به ویژه دولت و مجلس برمی گردد که باید بستر را برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد ایجاد کنند.  

قناعت با اشاره به اینکه برخی استان‌ها زیرساخت‌های خوبی دارند و در برخی مناطق مثل خراسان جنوبی زیرساخت‌های تولید باید آماده شود، اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها شاهد جذب و توسعه سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی خواهیم بود.  


بیشتر بخوانید


به گفته استاندار، حضور ۱۳ سرمایه گذار در جنوب خراسان جنوبی با پیگیری‌های دولت سیزدهم محقق شده و امیدواریم شاهد تحقق شعار سال باشیم.

او با ذکر این نکته که برای افزایش بهره وری هم نتوانستیم از فرصت‌های موجود در کشور استفاده مطلوب را ببریم، ادامه داد: اگر قرار است در مهار تورم موفق شویم می بایست به حوزه تولید توجه خاصی داشته باشیم.  

قناعت با اشاره به توجه اصلی دولتمردان به حوزه تولید و اقتصاد، بیان کرد: در برخی استان‌ها به جهت تأمین زیرساخت‌ها شاهد حضور سرمایه گذاران کلان هستیم و در برخی استان‌ها هم به دلیل ضعف‌های زیرساختی کاستی‌هایی مشاهده می‌شود؛ لذا برای اینکه یک سرمایه گذار به استان‌های کم برخورداری مانند خراسان جنوبی مراجعه کند، باید در حوزه اقتصادی اقداماتی صورت گیرد.  

استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی  طی پارسال در خراسان جنوبی، تصریح کرد: برای این مهم واحد‌های تولیدی راکد را تعیین تکلیف کردیم و ۳۸۴ واحد راکد و نیمه راکد شناسایی شدند که استان توانست از این تعداد ۱۹۹ واحد را مجدد فعال کند.  

به گفته او؛ با توجه به تحولات اقتصادی موجود، این واحد‌ها نیازمند مراقبت و مواظبت هم بودند لذا این روند را امسال هم ادامه می‌دهیم تا به اقتصاد و معیشت مردم توجه خاصی شود.  

قناعت با اشاره به موضوع اصلی جلسه یعنی الزامات فرهنگی و تحقق شعار سال، گفت: در جهاد تبیین تلاش‌های زیادی در کشور انجام شده، ولی نتوانسته ایم حق مطلب را خوب ادا کنیم.

به گفته استاندار اینکه شایعه می‌شود بنزین می‌خواهد گران شود با اینکه در دستور کار دولت نیست، نیازمند اطلاع رسانی است.  

او با بیان اینکه در آمریکا به عنوان بی ثبات‌ترین کشور در طول دو دهه و نیم گذشته، قیمت بنزین به صورت لحظه‌ای عوض شده، عنوان کرد: قیمت بنزین از یک و نیم تا ۵ دلار تفاوت دارد و لحظه‌ای و متناسب با قیمت جهانی نفت تغییر می‌کند.  

قناعت گفت: یکی از دلایلی که غربی‌ها با استقرار جریان‌های انقلابی در دولت سیزدهم و قوه مجریه مخالفت می‌کنند قیمت بنزین است؛ دشمن در خصوص شایعه پراکنی خیلی قوی عمل می‌کند و ما علی رغم تلاش‌های گسترده نتوانسته ایم خوب عمل کنیم.  

استاندار با بیان اینکه در حال جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن هستیم و این مهم باید برای مردم بازگو شو، اظهار کرد: برخی مشکلات اقتصادی از عدم هماهنگی‌ها در کشور، عدم وجود کار تیمی و بی کفایتی برخی مجموعه ها است، ولی بخش اعظم مشکلات اقتصادی به خاطر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن است.  

او تصریح کرد: تولید داخلی کشور هم نیازمند جهاد تبیین است و برخی افراد کالای خارجی را بر کالای داخلی  ترجیح می‌دهند که نشان از فرهنگ خودباختگی دارد.  

قناعت خواستار فرهنگ سازی درخصوص استفاده از کالای داخلی شد و گفت: با خرید کالای داخلی تولید و کارگر ما حمایت می‌شود و در مقوله فرهنگ سازی و جهاد تبیین  باید تکرار داشته باشیم و متناسب  و به روز و امروزی با مردم صحبت کنیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.