رئیس هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور گفت: ما به فساد بسیار نزدیک هستیم و گاهی با حسن نیت، فساد می‌کنیم.

محسن عمرانی رئیس هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور در جلسه شورای اداری نیشابور با بیان اینکه در سطح کشور در فساد اداری و مالی رتبه خوبی نداریم، گفت: ما به فساد بسیار نزدیک هستیم و گاهی با حسن نیت، فساد می‌کنیم؛ مثلا می‌خواهیم کار خوب انجام دهیم، اما چون در چارچوب قانون نیست، فساد صورت می‌گیرد.

او افزود: مثلا فردی که بدون داشتن صلاحیت‌های لازم و خارج از قوانین و چارچوب برای پست سازمانی استخدام می‌شود، ۳۰ سال تاثیر نامطلوب خود را در سیستم آن اداره می‌گذارد، این‌ها رویه‌های غلطی است که سال هاست در کشور وجود دارد.

رئیس هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور ادامه داد: یکسری پرداخت‌های مالی نیز که گاهی به قصد کمک به افراد صورت می‌گیرد، مصداق فساد است، سواستفاده از قدرت عمومی برای مصارف شخصی نیز از دیگر مصادیق فساد به شمار می‌رود.

عمرانی بیان کرد: فساد‌های کلان از بستر همین فساد‌های خرد صورت می‌گیرد لذا وظیفه مدیران دستگاه‌ها حفاظت و حراست از بیت المال است که بیت المال می‌تواند نیروی انسانی یا اموال و املاک باشد.

او تصریح کرد: خیلی از اختلاس‌هایی که در دستگاه‌های دولتی شکل می‌گیرد، ناشی از این است که نظارت کافی در آن دستگاه وجود ندارد.

رئیس هیات مستشاری دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: در بحث اختلاس، روسای دستگاه‌های اجرایی بویژه دستگاه‌هایی که درآمد مالی دارند حتما باید کنترل داخلی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.