آیین‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در حسینیه‌ها و تکایای آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رویوران رییس ستاد تبلیغات اسلامی آبادان گفت: هیات‌های عزاداری به صورت متمرکز صبح روز عاشورا از ساعت ۱۰ در مصلای نماز جمعه گرد هم می‌آیند و در غم شهادت سید و سالار شهیدان سینه زنی و سوگواری خواهند کرد.

آیین مقتل خوانی صبح عاشورا نیز علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها به صورت متمرکز در مصلی نمازجمعه آبادان برگزار می‌شود. نماز ظهر عاشورا در آبادان در مصلی ثامن الائمه به امامت حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان برگزار می‌شود.

عصر عاشورا هم دسته روی عزاداران یکصد هیات از نقاط مختلف شهر به طرف زیارتگاه سید عباس واقع در ایستگاه دوازده کوی بهار انجام می‌شود که تا پاسی از شب به صورت تجمع مردمی ادامه می‌یابد.

مراسم شام غریبان از ساعت ۲۱ در همه حسینیه‌ها و تکایای آبادان و خرمشهر آغاز می‌شود. در تاسوعای حسینی هیات‌های عزاداری از بامداد تا شامگاه در مساجد و حسینیه‌های شهر میزبان عزاداران هستند.

در خرمشهر نیز شامگاه تاسوعای حسینی مصادف با شب دهم محرم هیات‌های عزاداری به صورت متمرکز از ساعت ۲۱ با مداحی حاج حسین فخری در مسجد جامع خرمشهر سینه زنی خواهند کرد.

نماز ظهر عاشورا در خرمشهر به امامت حجت الاسلام عادل پور امام جمعه خرمشهر در مسجد جامع برگزار می‌شود و آیین‌های عزاداری شام غریبان نیز از ساعت ۲۱ در صحن مسجد جامع و سایر حسینیه‌های خرمشهر برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.