مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: سه نقطه حادثه خیز در " مله شبانان"، "ناوه کش" و "چم پلک" واقع در حوزه استحفاظی شهرستان چگنی حذف شد.

 مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان روز چهارشنبه گفت: باتوجه به اینکه حذف نقاط حادثه خیز از اولویت‌های سازمان راهداری می‌باشد، تعریض و آسفالت پیچ منطقه "ناوه کش" در محور خرم آباد - چگنی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: حذف این نقطه حادثه خیز منتهی به جاده سراسری کوهدشت با هدف کاهش تصادفات انجام و عملیات تعریض و روکش آسفالت آن به طول ۱۵۰ متر با اعتبار ۶ میلیارد ریال انجام همچنین ۲ نقطه حادثه خیز گردنه مله شبانان و پل روستایی بعد از شهرچم پلک واقع در محور‌های مواصلاتی این شهرستان حذف شد.

شیروانی همچنین با اشاره به عملکرد سه ماهه ابتدای امسال در شهرستان چگنی افزود: مقاوم‌سازی، نگهداری و ایمن‌سازی پل‌ها به صورت مداوم در دستور کار این اداره قرار دارد به طوری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه، ۲۸ دستگاه پل در محور‌های مواصلاتی احداث، تنقیه و لایروبی و مونتاژ، نصب عرشه پل «ورپل» و احداث کوله‌ها و دستک‌های ورودی پل «انارستان» انجام شده است.

وی گفت: اصلاح رمپ‌های ورودی روستا‌های زرین چغا، قاسمعلی، بنارکبود، سرزمان و چاه چراغ، سه کیلومتر تعریض شانه راه، ۱۶۰ تن لکه گیری و چاله گیری با آسفالت سرد و گرم، هزار و ۲۰۰ مترمکعب رفع آبشستگی محور‌های اصلی و روستایی، ۱۸۰ کیلومتر اصلاح و پاک سازی قنو‌ها (کانال‌های هدایت آب کنار جاده)، سه‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب ریزش برداری و ۶۰ تن پخش آسفالت رگلاژی از دیگر اقدامات انجام گرفته در شهرستان چگنی می‌باشد.

وی به عملکرد حوزه ایمنی و حریم راه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: صدور مجوز یا اخطاریه حریم ۴۲ مورد، نصب ۲۲ سرعتکاه پلاستیکی - آسفالتی، تکمیل و اصلاح علائم ایمنی راه‌ها با اولویت حذف تابلو‌های غیر ضروری و نامناسب، نصب ۲۴۹ مورد تابلو‌های مورد نیاز در قوس ها، آبرو‌ها و پل ها،۸۰ کیلومتر پاکسازی حریم راه و علف زنی، نصب و ساماندهی ۵۰ مورد نیوجرسی، ۲۰ کیلومتر خط کشی محور‌های مواصلاتی و ۲۰۰ مترمربع رنگ آمیزی سرعت کاه‌های آسفالتی نیز در این مدت انجام شد.

طول راه‌های لرستان هشت هزار کیلومتر است.

 

برچسب ها: جاده ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.