۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال مکان‌یابی برای ایجاد ۵۰ مجتمع دامپروری در استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: در پنج سال اخیر یک‌هزار و ۵۰ واحد دامپروری در استان ایجاد شده که نیازمند تجمیع در قالب مجتمع‌های دامپروری است و در این راستا امسال مکان‌یابی برای ایجاد ۵۰ مجتمع دامپروری انجام شده و تامین زیرساخت‌های آن در حال پیگیری است.

برزگر، چهارمحال و بختیاری را یکی از استان‌های دامپروری کشور دانست و یادآور شد: این استان به‌لحاظ ارتفاع بالا از سطح دریا، بارندگی مطلوب، شرایط کوهستانی، تنوع علوفه، تعداد بالای دام سبک درون‌کوچ و برون‌کوچ موقعیت مطلوبی برای توسعه دامپروری دارد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: دو میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سنگین شامل گاو شیری و گوساله‌های پرواری در استان وجود دارد.

برزگر اظهار داشت: با توجه به بارندگی کمتر از ۴۰۰ میلیمتر نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری با ناپایداری منابع آب مواجه است و در این نیمه استان توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های متراکم حوزه کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه دام پُربازده نیز در استان در دستور کار است و در همین راستا راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری در شهر‌های بن، سامان، سفیددشت، فرادنبه، گندمان، نقنه و خانمیرزا تسریع شده است.

وی ادامه داد: در نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری ۴۳ مجتمع دامپروری در حال اجرا است و در نیمه غربی به‌دنبال اصلاح نژاد دام و افزایش ضریب تبدیل خوراک به گوشت هستیم و در دام کوچ‌رو نیز کاهش پیاده‌روی در بز و گوسفند و افزایش ضریب تبدیل خوراک به گوشت دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.