رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی که از این میزان یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن محصول تولید می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان داریم که از این میزان یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن محصول به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان تولید می‌شود.

حسین برزگر افزود: سهم بخش کشاورزی استان در تولید ناخالص داخلی استان ۲۱ درصد و سهم اشتغال آن ۲۲ درصد است در حالی که این شاخص‌ها به ترتیب در کشور ۸.۴ و ۱۶ درصد است که نشان از جایگاه قابل توجه بخش کشاورزی در شاخص‌های اقتصادی استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: پارسال ۲ هزار و ۴۵۴ شغل جدید در بخش کشاورزی استان ایجاد شد که بر اساس آن توانستیم ۱۰۲ درصد تعهدات خود در سامانه رصد را ایفا کنیم.


بیشتر بخوانید


رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تدوین سیاست‌ها و راهبرد‌های تحقق شعار در تلاشیم تا طی یک برنامه پنج ساله، سالانه ۲ درصد تولیدات کشاورزی استان افزایش پیدا کند.

برزگر ایجاد ۱۳ شهرک گلخانه‌ای، احداث ۴۳ مجتمع دامپروری و توسعه واحد‌های صنعتی دامپروری را از دیگر برنامه‌های استان برای ارتقای ضریب امنیت غذایی در استان برشمرد و افزود: پارسال ۵۰۰ جواز تاسیس برای توسعه واحد‌های گلخانه‌ای، مجتمع‌های دامپروری و مزارع شیلات در استان صادر شد که بخشی از این واحد‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار