کارشناس فوتبال گفت: با وجود اینکه بلغارستان تیم درجه دوم و سوم اروپا به حساب می آید اما بازی کردن با این تیم خوب است.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال درباره اینکه بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر تیم بلغارستان در شهریور ماه را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: این بازی نسبت به دیدار با فلسطین و لبنان به مراتب بهتر است. درست است بلغارستان یک زمانی فوتبالش در بلوک شرق مطرح بود و جزو تیم‌های مطرح به شمار می‌رفت، اما این تیم به علت مسائل اقتصادی یا سیاسی خیلی افت کرده است و جزو تیم‌های درجه ۲ و سوم اروپا به حساب می‌آید. امیدوارم حداقل این بازی انجام شود.

قاسمپور درباره اینکه چرا تیم ملی نمی‌تواند با تیم‌های بزرگ بازی‌های دوستانه برگزار کند، گفت: این سوال را باید مسئولان جواب بدهند حتما دلایلی دارند. البته حدس و گمان‌ها این است که یکی مسائل مالی می‌تواند باشد؛ و هزینه‌های تیم‌های بزرگ و معتبر در دنیا که بخواهیم با آن‌ها بازی کنیم سنگین است. همچنین فدراسیون فوتبال با گند کاری خودش را بدهکار کرده است و نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند. بحث سیاسی هم مطرح می‌شود و کارشکنی‌هایی هم صورت می‌گیرد. مثلا ما با یک تیم نسبتا خوب برنامه ریزی می‌کنیم و تاریخ معین می‌شود، اما آن تیم انصراف می‌دهد و این هم  به مسائل سیاسی برمی گردد. یک مقدار آن هم ارتباط ضعیف فدراسیون فوتبال ما با کشور‌های دیگر است.

کارشناس فوتبال درباره اینکه حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا با چه تیم‌های بزرگی بازی دوستانه برگزار می‌کنند، اما ایران با چه تیم‌هایی دیدار تدارکاتی انجام می‌دهد، گفت: زیاد نباید خودمان را ناراحت کنیم. ارتباط ما با دنیا با چه کشور‌هایی هست وعربستان، چین و ژاپن، کره جنوبی با چه کشور‌هایی ارتباط برقرار می‌کنند.  

او درباره اینکه به نظرش تیم ملی فوتبال با این وضعیت می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق شود، گفت: ما شرایط سختی هم در گذشته داشتیم، اما نتیجه گرفتیم. البته نتیجه در صورتی حاصل شود آقایان به اسم باتدبیربودن خودشان و برنامه ریزی‌های اصولی شان نگذارند، اصلا اینطور نیست. شاید جرقه یا معجزه‌ای اتفاق بیفتد و با خلاقیت بازیکنان خودمان بتوانیم نتیجه بگیریم.   با کار‌های اساسی، برنامه ریزی شده و مدیریت قوی اتفاقی رخ نمی‌دهد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه نقل و انتقالات چطور می‌بیند، گفت: خیلی دنبال نمی‌کنم و جست و گریخته می‌شنوم که بازیکن به کدام تیم رفته است. نقل و انتقالات را کسانی می‌برند که خوب پول هزینه کنند مثل ۷، ۸ تیم بالای و وسط جدول، چون آن‌ها حمایت از خیلی جا‌ها می‌شوند در نهایت می‌توانند بازیکنان بهتری جذب کنند. تیم‌های دیگر کماکان دنبال این هستند که جزو تیم‌های سقوط کننده نباشند یا حداقل وسط جدول باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار