رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: به منظور ارتقا سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران در شهرستان نظارت بهداشتی دامپزشکی شهربابک در روز‌های تاسوعا و عاشورا تشدید می‌شود.

مجید اسدی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم گفت: ۲ گروه ثابت در کشتارگاه و شبکه دامپزشکی و ۲ گروه سیار در سطح شهر از ساعت ۷ تا ۱۴ برای نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا‌ی حسینی به منظور ارتقا سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران در شهرستان ساماندهی شده است.

 اسدی افزود: به عزاداران توصیه می‌شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، از کشتار دام در مکان‌های عمومی و جلوی دسته‌های عزادارای، خودداری و کشتار فقط در کشتارگاه دام انجام شود.

 او تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی، خیرین و شهروندان دام خود را از میدان دام یا مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

اسدی با اشاره به اینکه کشتارگاه دام در این ایام فعال است و کشتار دام‌های قربانی در آن به صورت رایگان از ساعت ۷ تا ۱۴ انجام می‌شود، افزود: با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو شهروندان گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا چهار درجه) برای طبخ استفاده کنند.

برچسب ها: دامپزشکی ، کشتار دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار