به مناسبت هفته گرامیداشت نماز جمعه، ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در بابلسر اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: به مناسبت پنجم مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور  پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در این شهر برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه عنوان امسال گرامیداشت هفته نمازجمعه در بابلسر نماز جمعه عاشورایی و شعار آن همیشه مردمی و انقلابی است، افزود: نمازجمعه روز پنجم مردادماه که مقارن با روز عاشوراست در محوطه آستانه مبارکه امامزاده ابراهیم (ع) اقامه می‌شود تا مردم عزادار و هیات‌های عزاداری بتوانند در آن شرکت کنند.

امام جمعه بابلسر در ادامه گفت: برای پنجمین سال پیاپی مراسم عزاداری روز عاشورا بابلسر از شبکه استانی طبرستان و بعضی از شبکه‌های سراسری به صورت زنده پخش خواهد شد تا مردم بدانند که اینجا مشهدسر شهر شهیدان، ۵۵۰ شهید دفاع مقدس و ۵ شهید مدافع حرم، علما و نخبگان است.

حجت‌الاسلام قلی‌پور با اشاره به اینکه فرآیند مناسبی برای اداره سواحل وجود ندارد و معیار شاخصی برای تصمیم گیری وجود ندارد، افزود: گروه‌های فرهنگی را برای اجرای برنامه به خصوص در روز‌های تاسوعا و عاشورا در نظر گرفته ایم. از مسافران هم می‌خواهیم حرمت ماه محرم و صفر را نگه دارند.

او گفت: شورای فرهنگ عمومی بابلسر سال گذشته در کشور برتر شد و بیش از ۱۰۰ مساله در این شورا مطرح و پیگیری گردید. همچنین طرح محله مهدوی که پایه گذار آن بابلسر بود به عنوان طرحی کشوری مصوب شده است.

حجت الاسلام در پاسخ به سئوال دخالت در عزل و نصب مدیران شهرستان، افزود: در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم، اما اگر از ما مشورت بخواهند در این زمینه نظر خود را اعلام می‌کنم. همچنین اگر مسئولی ضعیف عمل کند با مسئول انتصاب او تماس می‌گیریم و نظر خود را می‌گویم. اهرم فشاری ندارم و قانون هم چنین اختیاری به من نداده است.

امام جمعه بابلسر در پایان گفت: تذکرات به مسئولان را ابتدا خصوصی می‌گویم، بعد در جمع محدود بیان می‌کنم و اگر نتیجه نگرفتم در تریبون نماز جمعه اعلام می‌کنم که مردم بدانند نسبت به مشکلات مردم بی‌توجه نیستیم.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.