سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به وقوع زمین‌لرزه‌های اخیر در استان، ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

علی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اورژانس استان به‌ویژه در شهرستان‌های اردل، فارسان و کوهرنگ تا آرام شدن شرایط ناشی از زمین‌لرزه‌های اخیر باید در آماده‌باش کامل باشند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد برای بیمه حوادث ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی در چهارمحال و بختیاری افزود: دهیاران در این خصوص اقدام جدی انجام نداده‌اند.

حیدری تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر سالن مدیریت بحران دشتک شهرستان اردل را ضروری اعلام و تصریح کرد: مشکل هزار و ۵۰۲ واحد مسکونی خسارت‌دیده شهرستان کوهرنگ در زمین‌لرزه سال قبل به‌زودی رفع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی در پایان هفته جاری و احتمال افزایش آتش‌سوزی‌ها و خطر‌های طبیعی و غیرطبیعی دیگر یادآور شد: تا پایان این تعطیلات باید شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اورژانس، حفاظت محیط زیست و منابع‌طبیعی و آبخیزداری مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری در آماده‌باش کامل باشند.

حیدری اظهار داشت: براساس مصوبه امشب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری جابجایی روستای رانشی شیخ‌محمود شهرستان اردل در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار