مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: بازمانده پادگان ۰۷ را باید نگه داریم و این تکه از تاریخ که در استان به جا مانده را به عنوان فرهنگسرای لرستان داشته باشیم.

عطا حسن‌پور اظهار کرد حدود ۶۰۰ سال قبل از اینکه حکومت اسلامی بر سرزمین ایران حاکم شود نخستین بنیان حکومت شیعه در قلعه فلک الافلاک بنا نهاده شده و این قلعه به عنوان اولین خواستگاه شیعه در تاریخ است.

وی ادامه داد: لرستان همواره زادگاه فرزانگان، عالمان و فقها بوده و خواستگاه ۶۵۵۲ شهید بوده که هنوز سلسله آنها در استان قطع نشده است.

حسن‌پور افزود: لرستان با این همه سبقه فرهنگی هنوز یک فرهنگسرا در مرکز شهر ندارد و فقط یک محوطه در مرکز استان به مساحت حدود ۱۵ هکتار داریم که اگر از دست برود باید داغ یک فرهنگسرا در دل مردم بماند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: در دل این ۱۵ هکتار ۱۴ بنای تاریخی داشتیم که ۱۱ بنای آن باقی‌مانده که اگر دیر بجنبیم آن‌ها را نیز از دست می‌دهیم.

وی تأکید کرد: بازمانده پادگان ۰۷ را باید نگه داریم و این تکه از تاریخ که در استان به جا مانده را به عنوان فرهنگسرای لرستان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.