مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : طی امسال هفت مورد آتش‌سوزی در استان رخ داد که به‌دنبال آن ۸۰ هکتار از اراضی تحت مدیریت محیط زیست دچار حریق شد.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در راستای کاهش موارد اطفای حریق از اسفند ماه جلسات مختلفی برگزار شده و در این راستا ۱۸ اکیپ اعم از ۱۴ اکیپ در شهرستان‌ها و چهار اکیپ در مرکز استان مستقر شدند.

وی افزود: نسبت به توزیع تجهیزات اعم از آتش‌بر و دمنده بین شهرستان‌ها اقدام شده و دوره‌های آموزشی برای افراد بومی و محلی برگزار شد که از وقوع آتش‌سوزی جلوگیری و موارد حریق نیز از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: امسال به‌دنبال بارش‌های خوب، پوشش گیاهی و علفی بسیار بود و همین امر سبب افزایش حریق شد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، هفت مورد آتش‌سوزی در استان کرمانشاه رخ داد در نتیجه ۸۰ هکتار از اراضی تحت مدیریت محیط زیست استان دچار حریق شد.

وی افزود: یک مورد حریق در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل رخ داد که به لحاظ صعب‌العبور و کوهستانی بودن از بالگرد استفاده شد و البته در این راستا گروه‌های مردمی به خوبی کمک کردند.

جلیلیان اذعان کرد: تمام تلاش ما بر این است که از وقوع حریق پیشگیری کنیم و در این راستا همیاران محیط زیست اعم از منابع طبیعی، سازمان‌های مردم نهاد و هلال‌احمر همکاری کردند.

وی افزود: امیدواریم امسال کمترین میزان وقوع آتش‌سوزی را در استان کرمانشاه داشته باشیم، زیرا با آتش‌سوزی تنوع گیاهی و جانوری به خطر می‌افتد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: اعتباراتی برای تجهیز دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تخصیص خواهد یافت برای تأمین اعتبار به‌کارگیری نیرو‌های دیده‌بان در تلاش هستیم.

جلیلیان خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای خرید تجهیزاتی نظیر دستگاه آب‌پاش برای خودرو‌ها اختصاص یافت که در مکان‌های با دسترسی خودرو بسیار یاری‌گر است.

وی افزود: بیشتر آتش‌سوزی‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه رخ می‌دهد که مردم به طبیعت می‌روند و آتش روشن می‌کنند برهمین اساس از مردم درخواست می‌شود که از برافروتن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش از خاموشی آن اطمینان حاصل و سپس محیط را ترک کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: اگر مردم جایی حریقی مشاهده کردند، نسبت به گزارش‌دهی سریع اقدام کنند، زیرا زمان ارزشمند است و ورود زود هنگام سبب مهار سریع‌تر آتش‌سوزی خواهد شد .

برچسب ها: محیط زیست ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.