سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از نجات ۱۷۴ نفر از غرق شدگی در نوار ساحلی این استان خبر داد.

هادی سلیمی، سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۱۷۴ نفر از هموطنان ۸ تا ۳۱ تیر ماه امسال، در سواحل این استان از غرق شدگی حتمی نجات یافتند.

او افزود: اقدامات فرهنگی و اجتماعی برای نخستین بار توسط هلال احمر گیلان جهت ترویج فعالیت‌های بشردوستانه و خود امدادی شامل آموزش‌های چهره به چهره، استقرار پست‌های آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و اجرای آموزش‌های همگانی در جشنواره‌های ساحلی به گردشگران اجرا شده است.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان، یک هزار و ۱۲۷ نفر نیروی انسانی در طرح‌های مراقبت ساحلی جمعیت استان در راستای پویش ملی «غرق نشویم» نسبت به ارائه خدمات به مردم اقدام می‌کنند.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به وجود ۳۰۲ نقطه خطر آفرین در ۳۰۰ کیلومتر از نوار ساحلی گیلان، هلال احمر استان جهت پیشگیری از غرق شدگی با حضور ناجیان غریق، مراقبان ساحلی، راکبان موتور جهت گشت زنی، ارزیابان ساحلی، ناظران بر ارزیابی، پشتیبانی تدارکات، مربیان آموزشی و آگاهی بخشی ایمنی و سلامت به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

او همچنین یادآور شد: جمعیت هلال احمر گیلان در ۲۷ طرح سالم‌سازی شده به طول ۶۰ کیلومتر در سراسر نوار ساحلی استان نسبت به استقرار تیم‌های امدادی اقدام کرده است.

نجات ۱۷۴ نفر از گردشگران ساحلی گیلان

آستارا، تالش، رضوانشهر، بندر انزلی، رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود و رودسر از شهرستان‌های ساحلی استان گیلان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.