مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون، هزار و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌های خصوصی و دولتی استان در راستای تحقق طرح مردمی کاشت درخت تولید شده است.

اصغر احمدی اظهار داشت: پارسال، طرح مردمی کاشت درخت با هدف کاشت یک میلیارد درخت از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کشور‌ها از جمله کشور‌های صنعتی ملزم به اجرای این طرح به عنوان یک طرح بین المللی هستند، افزود: با توجه به فعالیت‌های صنعتی و آلودگی‌های ناشی از آن کربن در هوا ایجاد می‌شود و کشور‌ها برای از بین بردن خسارت وارده به هوای پاک ملزم به اجرای این طرح، تولید نهال و ایجاد فضای سبز هستند.

احمدی اضافه کرد: بنابراین کشور ایران نیز متعهد به کاشت یک میلیارد درخت در یک دوره چهار ساله شده است از همین رو سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی این طرح تعهداتی را برای استان‌ها در نظر گرفته است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه طبق تعهدات صورت گرفته استان‌ها باید از ظرفیت‌های نهالستان‌های خصوصی و دولتی در این راستا استفاده کنند، گفت: در چهارمحال و بختیاری سه نهالستان دولتی و چهار نهالستان خصوصی با مشارکت‌های مردمی در جهت تولید نهال فعالیت می‌کنند و در یک دوره چهار ساله استان متعهد به تولید ۱۰ میلیون نهال شده است.

احمدی یادآور شد: از ابتدای امسال تا کنون هزار و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌های خصوصی و دولتی استان در راستای تحقق طرح مردمی کاشت درخت تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سبب فعالیت برخی نهالستان‌های راکد در سراسر کشور شده است، ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با شعار هر ایرانی کاشت سه نهال سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی این طرح در تلاش است در پایان دوره چهار ساله بیش از ۱۰ میلیون نهال تولید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.