معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: بی توجهی ما به جوانان نخبه موجب فرار آن‌ها از کشور می‌شود و این نخبگان باید در اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال زایی توسط بانک‌ها قرار بگیرند.

کلامی در ششمین کارگروه هماهنگی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ گفت: در استان آذربایجان شرقی مشکل بیکاری بیشتر متوجه افراد تحصیل کرده و نخبگان است و جوانانی که با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان به دنبال ایجاد اشتغال هستند باید مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد.

با بیان اینکه کارگاه‌های استان با بحران کارگری مواجه هستند گفت: ۵۱ درصد منابع تبصره ۱۶ به دست افراد زیر دیپلم می‌رسد در حالیکه اولویت پرداخت تسهیلات باید برای تحصیل کرده و افراد دارای تحصیلات عالیه در نظر گرفته شود.

وی خطاب به دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد:سهمیه‌ای که برای اشتغال تحصیلات دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی محول شده است، به تفکیک هر دستگاه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار با تاکید بر تکمیل سامانه رصد اشتغال توسط دستگاه‌ها گفت: دستگاه‌هایی همچون صمت، پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی وکمیته امداد که عهده دار اصلی اشتغال استان هستند در ورود اطلاعات اشتغال به سامانه رصد و همچنین صحت سنجی آن‌ها اهتمام نمایند.

محمد کلامی با بیان این نکته که تسهیلات باید به سمت ایجاد اشتغال برود افزود: اگر پول و تسهیلات به سمت ایجاد اشتغال نرود بر روی تورم اثر خواهد گذاشت. چرا که باعث می‌شود تقاضا در بازار‌های دیگر افزایش یاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.