رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی گفت: موضوع مطالعه و کتابخوانی به محورهای جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان افزوده شد.

رئیس بسیج رسانه آذربایجان غربی در نشست هم‌اندیشی  با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: با هدف تریج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، این موضوع، یکی از ده محور‌ جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان خواهد بود.

جهانگیر اسلام پرست، شعارسال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، دست آوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده و فرزند آوری و سبک زندگی ایران اسلامی را از دیگر محورهای جشنواره ابوذر عنوان کرد و گفت: پنجمین جشنواره ابوذر پاییز امسال در ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نگاه ویژه و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب پیرامون فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: وظیفه همگانی و بالاخص رسانه‌ها است که در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه بصورت حرکتی جهادی اقدام کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان افزود: ما باید با همکاری و همراهی رسانه‌ها تمام تلاش خود را انجام دهیم تا برای نشر فرهنگ کتابخوانی و بهبود وضعیت مطالعه در استان و بویژه در گروه‌های سنین مختلف بویژه کودک و نوجوان در راستای اهداف کتابخانه‌های عمومی نقش موثری ایفا کنیم.

اسلام پرست با یاد آوری اینکه هر فرد رسانه‌ای باید بنابر رسالت رسانه‌ای خود هم در زمینه مطالعه و کتابخوانی سهیم باشد و هم خود برای بروز رسانی دانسته‌های خود به مطالعه، تحقیق و پژوهش نیاز دارد، اذعان کرد: بر خود وظیفه دانستیم که یکی از محور‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان را در راستای ترویج مطالعه و کتابخوانی قرار دهیم تا بتوانیم دین خود را به نوعی در این زمینه ادا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان همواره توجه و تأکید جدی به حوزه کتاب و کتابخوانی داشته اند و از بهترین کتابخوانان حال حاضر کشور با وجود تمامی مشغله هایشان هستند. 
خدیجه معصومی، وی جشنواره رسانه‌ای ابوذر را یک جشنواره‌ی قایل اعتماد و حرفه‌ای برای اهالی رسانه خواند و گفت: جشنواره ابوذر می‌تواند فرصتی برای شناخت استعداد‌های نو و بروز در حوزه رسانه‌ها باشد.

این مقام مسئول افزوده شدن بخش کتاب و کتابخوانی به محور‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر را یکی از رویکرد‌های مهم و از ویژگی‌های منحصر به فرد جشنواره ابوذر دانست و از آمادگی کامل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بر مشارکت در اجرای جشنواره رسانه‌ای ابوذر خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه در استان آذربایجان  غربی ۷۴ کتابخانه عمومی با یک و نیم میلیون جلد کتاب دایر است اعلام کرد: اعضای بسیج رسانه استان می‌توانند به طور رایگان در کتابخانه‌های استان عضو شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.