مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: ایمن سازی بیش از ۳۲۰ هزار نوبت سر دام سبک علیه بیماری‌های واگیر دار دامی در مناطق درگیر خشکسالی و تنش آبی حوزه کرخه انجام شد.

ناصر عسکری فرد مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: در راستای پیشگیری از وقوع بیماری‌های واگیر دار دامی در مناطق دچار خشکسالی و تنش آبی در چهار شهرستان حوزه کرخه، بیش از ۳۲۰ هزار نوبت سر دام بر علیه بیماری‌های آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک با پوشش ۱۰۰ درصدی واکسینه گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان می‌گوید: بر اساس بازدید‌ها تاکنون تلفاتی از دام‌ها بر اثر تنش آبی در روستا‌های شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه مشاهده نشده است.

به گفته او دامپزشکی خوزستان جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و وقوع تلفات دامی در حال اجرای چندین طرح به صورت همزمان و رایگان در سطح روستا‌های مناطق درگیر شدید تنش آبی است.

 عسکری فرد ادامه داد: واکسیناسیون رایگان کل دام‌های سبک و سنگین، سمپاشی کل اماکن نگهداری دام‌ها و بدن آن‌ها علیه انگل‌های خارجی، توزیع دارو‌های ضد انگل داخلی و مکمل‌های تقویتی مصرفی دام و برگزاری دوره‌های متعدد آموزش و ترویج اصول بهداشتی در سطح این روستا‌ها که درگیر تنش آبی هستند، از جمله طرح‌های در حال اجرای این اداره کل است.

این مقام مسئول گفت: روسا و کارشناسان ادارات دامپزشکی شهرستان‌های درگیر تنش آبی به همراه کارشناسان اداره کل دامپزشکی خوزستان، در این مناطق بصورت مستمر در حال رصد، پایش و مراقبت فعال بیماری‌های دامی در این مناطق هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.