رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعا یکی از ماموریت‌های مهم شهرداری تهران مدیریت بحران است.  

نرگس معدنی پور گفت: دو ماموریت HSE و پدافند غیر عامل به مجموعه مدیریت بحران افزوده شده است. ادغام دبیرخانه این دو ماموریت به سازمان مدیریت بحران اتفاق بسیار خوبی است که باعث افزایش هماهنگی‌ها می‌شود.

وی گفت: تقدم رویکرد پیشگیری در اجرای برنامه‌های سازمان موضوع بسیار مهمی است. شهر تهران در موضوع بحران آسیب‌خیز است و اتخاذ رویکرد پیشگیرانه می‌تواند به موفقیت بیشتر در این زمینه کمک کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بحث ثبت مشارکت هوشمند شهروندان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آمادگی هرگونه همکاری لازم را دارد و برای اجرایی شدن آن اقدامات لازم انجام می‌شود. 

معدنی پور تاکید کرد: یکی از کار‌های خوبی که در گزارش‌ها دیدم توجه به موضوعات آموزشی است. آموزش شهروندان در شرایط بحرانی و بحث خود امدادی و دگر امدادی یکی از موضوعات مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد. همچنین برگزاری برنامه‌هایی در قالب جشنواره و پویش و مسابقه و ... فعالیت بسیار مفید و موثری است که بخصوص با استفاده از زبان هنر و کار‌های هنری می‌توان پیام‌های مدنظر در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران به شهروندان را منتقل کرد.

وی افزود: از جمله مواردی که نیاز است سازمان مدیریت بحران به آن توجه کند شناسایی عوامل مخاطره آمیز شهر تهران و ارائه راهکار‌هایی برای رفع آنهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار