معاون شهردار تهران گفت: تلاش داریم تا اتوبوس‌هایی که از این به بعد برای تهران خریداری می‌شوند، برقی باشند.

جلال بهرامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام اینکه در ۱۰ سال گذشته، بیش از ۶۵۰۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شد که به دلیل عدم نوسازی در دوره‌های مختلف در حال حاضر به دو هزار دستگاه تقلیل یافته است، افزود: فقدان تسهیل‌گری در تولید اتوبوس‌های داخل، مانع دیگری بر سر راه بهبود وضعیت ناوگان است.

 وی با اشاره به اینکه دولت با محدودیت‌های اقتصادی در جهت تأمین بخشی از هزینه تمام‌شده خرید اتوبوس و یارانه بلیت اتوبوس و مترو روبه‌روست، اظهار کرد: شهرداری تهران به صورت مستقل و با تأمین ١٠٠ درصد منابع مورد نیاز از محل ظرفیت‌های خود، قراردادی را بابت ساخت سه هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان اتوبوسرانی تهران با شرکت‌های سازنده داخلی منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل تعطیلی صنعت اتوبوس‌سازی، برخی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تولید اتوبوس است، تصریح کرد: با وجود اِعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی دشمنان و عدم ورود برخی تکنولوژی‌های روز دنیا، سازنده داخلی بیش از ۶۰ درصد استاندارد‌های مد نظر از جمله معیار‌های محیط زیستی را تأمین کرده است.

بهرامی با اعلام اینکه انتظار داریم دولت از طریق تسهیل‌گری و ایجاد ثبات در برخی سیاست‌گذاری‌ها به ویژه در حوزه استاندارد، در همکاری با شهرداری تهران به بخش مهمی از نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی پاسخ دهد، گفت: برای پیشگیری از مواجه شدن با مشکلات امروز،   آینده‌نگری در برنامه‌ریزی‌ها و انعقاد قرارداد‌ها را مورد توجه قرار داده‌ایم.

 معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه از دو هزار دستگاه اتوبوس موجود تهران، هزار دستگاه آن تمام‌برقی است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا اتوبوس‌هایی که از این به بعد برای تهران خریداری می‌شوند نیز برقی باشند تا در سال‌های آینده با مسائل و مشکلاتی که امروز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، مواجه نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۱:۲۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
اتوبوس‌های گازوئیلی حتما باید فیلتر دوده داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۳۱ تير ۱۴۰۲
سلام آقای وزیرکارایران .کارگر بازنشسته سازمان تامین اجتماعی هستم و به علت عدم اجرای ماده 41قانون کاروعدم اجرای ماده 96قانون تامین اجتماعی وعدم اجرای اصل 31و43قانون اساسی 10سال از عمر من کم کردید و باید بدانید که میایم جلوی وزارت کار وبا بلندگو 1سال می‌ایستم آنجا . ???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۲
یه زمانی برقی بود ، حدفاصل میدان امام حسین تا تهرانپارس و یادمه ، چرا جمع شد؟
چون منافع شخصی و گروهی فعلا بر مصالح کشور ارجحیت داره، مثل واردات بنزین یا خودروی بی کیفیت و گرون چینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۳۰ تير ۱۴۰۲
فقط پایتخت،،یکم هم بفکر جاهای دیگه از جمله سیستان و بلوچستان باشید،کسور همش تهران نیست ،همه از منابع کشور سهم ندارن نه فقط تهران
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۱:۵۸ ۳۰ تير ۱۴۰۲
باید تلاش کنیم با کمک همه شرکتهای داخلی این صنعت کاملا بومی شود وعلاوه بر نیاز داخلی به فکر صادرات آن باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۳۰ تير ۱۴۰۲
اتوبوس گازسوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۳۰ تير ۱۴۰۲
اتوبوس‌های گازوئیلی حتما باید فیلتر دوده داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۵۷ ۳۰ تير ۱۴۰۲
این فرهنگ خوب و مانا و ماندگار استفاده از اتوبوس برقی در همه شهرهای خوب کشور باید گسترش یابد و خودروهای برقی و اتوبوسهای برقی و پاک در شهرها و کلانشهر ها به تعداد انبوه ساخته و استفاده شود
خودرو پاک برابر است با سلامتی و مرگ و میر کمتر و آلودگی کمتر و هوایی پاک و آلودگی صوتی کمتر و خرابی و مواد آلاینده کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۳۰ تير ۱۴۰۲
بی کفایتی مسولان مثل بقیه کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۲
راه حل ترافیک تهران 2 چیز است 1_دو یا 3 برابر کردن تعداد واگن های مترو 2_ احداث حداقل 100 کیلومتر خطوط ریلی تراموا در مسیرهای شرقی_غربی (ریل ها باید بدون برق باشند و از خطوط بالاسری برق گرفته شود). از اتوبوس در مسیرهای شمالی_جنوبی که شیب زیاد است استفاده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۳۰ تير ۱۴۰۲
سقف اتوبوس پنل خورشیدی داره؟؟؟این اتوبوسهای جدید با چه برقی تغذیه میشن؟؟ اگه قرار باشه برای تولید برق این اتوبوسها گازومازوت بیشتری بسوزه غیر مستقیم باعث آلودگی هوا نیست؟؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۶ ۳۰ تير ۱۴۰۲
تعطیل کردن و رفتن به دستور ریسی هوا پیمای مسافری بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۳۰ تير ۱۴۰۲
مثل بقیه چیزهایی که تو ایران تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۴:۵۲ ۳۰ تير ۱۴۰۲
پایتخت خود در حد یک کشور است و چه بهتر که قطب اتوبوس سازی و تاکسی سازی برقی داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ تير ۱۴۰۲
اتوبوس برقی در کاهش آلودگی هوا موثر است
Iran (Islamic Republic of)
Alborziyan
۱۴:۳۵ ۳۰ تير ۱۴۰۲
شهرداری تهران یک قطب خودروسازی برقی برای خود بسازد و یا هزاران خودرو برقی را وارد کشور کند و یا با مپنا قراداد ساخت و خرید اتوبوسهای و خودروهای برقی شهاب را آغاز کند
Germany
ناشناس
۱۴:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۲
کارخانه اتوبوس سازی باید دولتی باشه و چشم انداز سالانه پنجاه هزار اتوبوس تولید کنه
کشور نیازمنذ همیشه هست!
آخرین اخبار