نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمن سرمایه گذاری فکری، رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده‌ای کرده تا نور عاشورا و نهضت اباعبدالله را خاموش کند، اما همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، فطرت‌های پاک افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت هیات‌های عزاداری امام حسین (ع) کشیده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) و شهدای قیام کربلا و حضور پرشور جوانان و نوجوانان در هیات‌ها نوعی سرمایه گذاری است و نقشه‌های شوم دشمنان را بر باد می‌دهد.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) یک حادثه دینی صرف نیست، بیان کرد: فلسفه و هدف اصلی قیام ایشان اشاعه فرایض امر به معروف و نهی از منکر بود و شهدای کربلا در واقع شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند و نباید قیام عاشورا را فقط به یک واقعه دینی تعدیل کرد.

وی ادامه داد: اکنون نیز احیا و اهتمام به فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث کم شدن منکرات و ناهنجاری‌ها می‌شود و رذائل کاهش پیدا می‌کند.

وی به برگزاری اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و افزود: این همایش بین المللی در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و این امر بیانگر رویش سربازان کوچک امام زمان (عج) است و مادران با حضور در این مراسم شیرخورگان خود را با اهل بیت (ع) پیوند می‌دهند.

وی به عمل شنیع غرب در مورد اهانت به قرآن کریم پرداخت و گفت: دشمنان در تلاشند نور قرآن را خاموش کنند و در کشوری که مدعی آزادی است به اسم آزادی به مقدس‌ترین کتاب الهی هتک حرمت می‌کنند که این اقدام مذبوحانه نشان دهنده استیصال دشمن در برابر روند رو به رشد اسلام است.

وی به پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی اشاره نمود و اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش نماز جمعه برای مردم متدین ایران اسلامی، دشمنان از برپایی و اقامه نماز جمعه وحشت دارند و در این راستا تعداد زیادی از مردم نمازگذار و ائمه جمعه و جماعات را به شهادت رساندند.

همچنین امروز راهپیمایی مردم ایلام در محکومیت اهانت به قرآن کریم بعد از خطبه‌های نماز جمعه با حضور اقشار مردم و مسئولین برگزار شد.

این مراسم پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد و مردم شهر ایلام نیز با برگزاری راهپیمایی توهین و بی احترامی دولت سوئد به قرآن را محکوم کردند.

تجمع کنندگان در ایلام با سردادن شعار‌هایی در محکومیت این حرکت توهین آمیز دولت سوئد، خواستار برخورد جامعه جهانی مخصوصا مسلمانان با این اقدام شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.